Laptop accepteert geen geheugenkaarten. Foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Vandaag heb ik mijn Laptop geheugen '2GB 667 MHz SODIMM PC2-5300 2GB DDR2 667 MHz' geheugenkaarten (2X) voor mijn HP Compaq 6720s laptop gekregen. Het merk werd niet genoemd. Misschien 'SODIMM'. Op de site en de factuurbon stond (na scan) dat ze specifiek voor de Compaq 6720s gemaakt waren en dat ze allebei defect zijn lijkt me stug. Ze worden niet geaccepteerd en kreeg de foutmelding: 'PFN-CORRUPT'. Mij werd verzocht de Vistaschijf, heb Vista Home Basic op mijn PC, te laten draaien en voor 'computer herstellen' te kiezen.
Als dit niet zou lukken Zou ik in de BIOS moeten duiken en voor 'memory options' te kiezen. Kan deze optie bij het opstarten niet vinden,
misschien dat iemand mij dat zou kunnen uitleggen. Kan alleen 'computer setup' vinden. Hierna zou ik 'cache' en bijv. 'shadowing' moeten uitschakelen. Vreemd dat ze bijv. schrijven. Niet erg duidelijk. Dan de geheugenkaarten verwijderen, de PC opnieuw opstarten en voor 'veilige modus' kiezen. De technische informatie die ik hierna als laatste krijg is:

*** STOP: 0x0000004E (0x0000008D, 0x0008A901, 0x00000000, 0x00000000) Wat ik hiermee moet weet ik niet.

Met dank, Marc
Kan iemand mij misschien helpen? Eerder heb ik een Toshiba lapop voor iemand onder handen genomen en daar eveneens nieuwe geheugenkaarten geplaatst en die werden wel netjes ingepast; zonder problemen dus. Hmmm...

Laatst bewerkt:
dit is een veelvoorkomend probleem met de 6720s.......
je moet even uitzoeken welk chipset jouw model bevat want 4gb werkt alleen met de "Mobile Intel GM965 chipset"
dit komt uit de "quickspecs" van de 6720s :

Memory 512-MB, 1024-MB, 2048-MB, or 4096-MB* 533-MHz or 667-MHz DDR2 SDRAM total memory; two SODIMM slots supporting dual channel memory
Dual-channel Maximized dual-channel performance requires SODIMMs of the same size and speed in both memory slots.
*with Mobile Intel GM965 chipset only
NOTE: Due to the non-industry standard nature of some third-party memory modules, we recommend HP branded memory to ensure compatibility. If you mix memory speeds, the system will perform at the lower memory speed. Full availability of 4 GB of memory requires Windows Vista Business 64-bit or Linux. With Windows 32-bit operating systems, the amount of usable memory is dependent upon your configuration, so that above 3 GB all memory may not be available due to system resource requirements.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik wat laat reageer ricovld. Bedankt voor je reactie. Kan je alleen het Everestrapportje van deze PC geven, waarmee ik nu werk - mocht je dat willen - (ik kan mijn laptop niet in komen). Nu is het zo dat ik het door jou genoemde bestand op een schijfje heb gebrand, maar ik dat ik het via 'optical drive' ingebrachte bestand op mijn laptop niet kan installeren. De laptop gaat telkens terug naar het begin opstartscherm van 'Veilige modus', 'normaal opstarten enz. en hij blijft hierna maar naar daar dat scherm terugkeren zonder dat de CD-rom herkend wordt, dit twerwijl ik via de BIOS de 'optical drive' als eerste laat opstarten. Weet het niet meer...

Marc

Hoi...

Even voor de zekerheid tussen door.Mocht deze vraag met nee beantwoordt worden dan kan je weer verder met aangedragen mogelijke oplossing van Ricovld.

Het is toch geen ECC geheugen wat je gekocht hebt?

Nee, dat denk ik niet want dat zou dan wel vermeld zijn op de site en de pakbon (type bestand zie boven). Kan, zoals ik heb geschreven, niet de stappen doen die Ricovld voorstelt. Dat is nu juist het probleem. Ik denk dat ik dan maar contact opneem - of Ricovld moet met een suggestie doen tav het toch kunnen installeren op mijn laptop - met HP. Gaat me weer geld kosten. Maar ja, als het uiteindelijk helpt ben ik allang tevreden, Nou ja, zie wel.

Bedankt voor alle reacties, Marc

we geven niet zomaar op!

"PFN-CORRUPT" ff opgezocht.....het houd in dat een geheugen kapot is , of niet geschikt voor de betreffende machine waar door je een errormelding krijgt...
ze zijn nieuw dus het lijkt me sterk dat ze allebei kapot zijn.....blijft over dat je laptop dan niet beschikt over de Mobile Intel GM965 chipset maar een andere versie(denk ik)

kan je nog terug naar je oude configuratie door je oude geheugen er weer in te prikken en weer in windows te komen?

Dat is idd een slim idee, van dat oude geheugen prikken en dan dat eerder gedownloade GM965 bestand te installeren om hierna de nieuwe kaarten wederom te plaatsen. Je hoort van me!

Marc

Ik heb je aanbevelingen opgevolgd met gedeeltelijk succes. In de zin van: 1ste: de oude kaart geplaatst. Nu kon ik weer in de computer komen. 2de: geprobeerd het bestandje GM965 te installeren. Hij wilde wel unzippen, maar niet installeren vanwege het feit dat hij niet aan de systeemeisen voldeed. 3de: oude kaart eruit genomen en 1 nieuwe kaart (2GB) erin geplaatst. Nu kon ik er wel inkomen. Een hele vooruitgang, maar de systeemeisen waar wederom niet voldoende. Hij unzippte wel weer, net als bij de oude kaart, maar opnieuw geen installatie. Ik dacht ik zit erin , laat de computer draaien en stop nu de 2de kaart in de comp. Toen gaf hij weer dezelfde foutmeldingen als eerder beschreven. Hmmm...Het is nu een soort van patstelling. Ik heb niet voor niets 2 kaarten. Vind het wel jammer. Misschien dat je nog een ideetje hebt. Ik ben ook geen quiter dus als het kan blijf ik ook doorgaan met proberen. Bedankt.

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan