laptop accepteert mijn wifi kaart niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

praam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Ik heb een half size intel advanced-N 6235 gekocht maar als ik hem in mijn laptop plaats en dan opstart komt er in beeld te staan dat hij mijn kaart niet accepteert en moet verwijderen.

Nu heb ik gehoord dat ik een bios cd moest aanschaffen om de blokkade te verwijderen maar kan nergens z'n cd krijgen.

weet iemand mischien hoe je dit kan oplossen

Indien ik het goed begrijp dan heb je een laptop, en je wil een kaart insteken. Deze kaart wordt dan niet geaccepteerd. Graag meer gegevens over laptop, instek kaart, en waar je de kaart wil insteken.

Tijdens het opstarten moet je in het BIOS kunnen komen. Meestal moet je of F2, F10, of DEL indrukken.

Laptop : Lenovo z580 ideapad
Wifi kaart : Intel Centrino Advanced-n 6235

Wat ik doe is simpel de laptop open maken en het half size kaartje verwijderen en dan de nieuwe erin, ik kan dan nog net in mijn bios komen maar heb daar niet veel opties, want na 2 sec geeft hij de waarschuwing dus ik kan niet in windows komen.

Laptop : Lenovo z580 ideapad
Wifi kaart : Intel Centrino Advanced-n 6235
Windows 7 64bit

kan wel in mijn bios komen zelfs wanneer ik het nieuwe kaartje erin doe heb ik net de tijd om in de bios te komen maar kan niet iets vinden dat ervoor zorgt dat hij het kaartje accepteert.

WLAN en BT optie voor draadloos internet.

Dan heb je, zoals je zelf al vermoede, een BIOS lock. Meneer Lenovo accepteerd geen andere kaarten. Blijft als enige optie zo een usb stick.

je bedoelt z'n dongel (draadloosinternet usb stick)

ik heb phoenix bios ik goolge voor een update maar dan moet je 30€ voor dat programma betalen(bios agent plus)

Indien je zo een bios update, wat niet door de leverancier van je laptop is gemaakt, gaat kopen, dan kan je nieuwe kaart werken. Maar niemand weet, of ze echt werkt. Het lock kan ook op het moederbord zitten, en dan helpt je update niet.

Een usb dongle kost hetzelfde, en steekt een beetje uit. En hij zal werken.

Wat je ook nog kan doen is kijken, welke kaarten Lenovo heeft ingebouwd. Misschien werkt zo een kaart wel in je laptop. Maar geen garantie erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan