Laptop accu gaat snel achteruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterff1

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Hallo,

Een paar maanden terug heb ik een Samsung Series 5 laptop gekocht waarvan de accu iets van 6 uur meeging als ik hem niet heel intensief gebruikte. Ik heb de laptop nu dus een paar maanden in gebruik en de accu gaat echt maar 3 uur mee als ik alleen maar Word en Chrome open heb staan.

Ik game vaak en tijdens dit gamen heb ik de laptop aan de netstroom, maar ik heb de functie van Samsung aan staan om de accu na 80% niet meer op te laden.

Is dit de reden dat de accu zo snel achteruit gaat?
Ik kan de accu niet eruit halen, dus ik probeer hem dan zo koel mogelijk te houden.

Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen!

Misterff1

Als je je laptop zo vaak in de lader houdt wordt de accu "lui", en gaat dus minder lang mee. Als je een nieuwe laptop hebt kun je ook het beste het een paar keer helemaal opladen en laten leeglopen.

Leesvoer: http://www.replacedirect.nl/batterij-gebruik.html. Jij hebt een Li-ion accu. Het is duidelijk dat jouw accu snel achteruit is gegaan. Ik heb hier een HP Mini 210 laptop en die is nu twee jaar. De accu ging toen ie nieuw was ongeveer 10 uur mee. Nu ongeveer 7 uur met hoge prestaties. De kwaliteit verschilt erg van accu's.

Succes

Laatst bewerkt:
Als je je laptop zo vaak in de lader houdt wordt de accu "lui", en gaat dus minder lang mee. Als je een nieuwe laptop hebt kun je ook het beste het een paar keer helemaal opladen en laten leeglopen.

Ja dat heb ik in het begin ook gedaan, maar het probleem is dus dat ik eigenlijk wel aan de lader MOET als ik gewoon wil kunnen gamen. ik kan die accu er bij dit model niet uithalen, dus is er misschien een optie om de stroom niet naar de accu te laten gaan en deze "buiten te sluiten"?

heb ik al gedaan, maar ik kan het nergens vinden:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

" maar ik heb de functie van Samsung aan staan om de accu na 80% niet meer op te laden."

Dit is een mogelijkheid in de b.i.o.s. om de uiteindelijke levensduur van de l.i.o.n. batterij te verlengen.

Indien je wilt , kun je deze uiteraard op 100% zetten , maar zal ten koste zijn van de levensduur.

Er bestaat voldoende leesvoer (www.) over hoe je dergelijke batterijen dient te behandelen.

Of ... de verkoper van deze laptop eens kontakteren om meer/duidelijke info...

Peter

Die functie weet ik van, vandaar dat ie aanstaat, maar ik hou daar rekening mee als ik het heb over dat verlies van de accuduur. ik heb al geprobeerd met de verkoper contact op te nemen, maar die helpen me voor geen meter

Hallo

" ik heb al geprobeerd met de verkoper contact op te nemen, maar die helpen me voor geen meter "

Dan rechtstreeks kontakt opnemen met de fabrikant.

Melding maken dat lokaal verkooppunt u niet helpt.

Peter

ook al gedaan.. Ook geen goeie hulp daarzo:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan