laptop accu HELP MIJ!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,
ik heb sindskort een compaq presario en er is iets mis met de accu.:shocked:(hij is 2e hands) ik zet de computer aan op netstroom en hij start gewoon op. wanneer ik bij het accupictogram kijk,zegt hij:0% terwijl ik hem de hele nacht erop heb gezet! het indicatielampje van dat de accu oplaad gaat naar een paar minuten uit,dat betekent dat hij opgeladen is.(trouwens ik heb als besturingssysteem windows Me) en als ik hem opstart op accu start hij op en als hij bij het bureaublad komt dan sluit hij ineens weer af.:eek: weet iemand hoe ik het ''ineens weer afsluiten kan verhelpen? HELP MIJ!!!:confused:

Als hij nog ME draait gok ik dat de laptop behoorlijk oud is, en de accu dus ook. Je accu is gewoon dood. Hij laadt niet meer goed op, en daar is zeer waarschijnlijk niets aan te doen, uitgezonderd een nieuwe kopen.

Ik ben het met Orian eens.
Waarschijnlijk is de accu niet meer goed.
Dan kun je er niet veel meer mee doen.

De accu is dus al zo'n 9 jaar oud. De meeste accu's gaan meen ik maar zo'n 3 jaar mee. Deze is dus al 3 maal zo oud, en daarmee echt helemaal versleten helaas. Enige optie is een nieuwe kopen dus, ze kosten meestal tussen de 50-100 geloof ik (afhankelijk van het type/hoeveel cellen).

ik ga er binnenkort linux ubuntu erop zetten en dan zullen we zien wat er dan gebeurt

Inderdaad, een accu van 9 jaar oud is gewoon dood, en wat je er ook mee doet, je zult hem niet meer kunnen maken. Beste is dat ding gewoon in te leveren, en of een nieuwe kopen, of zonder accu werken. Dan loop je iig niet het risico dat hij gaat lekken en je laptop kapot maakt.

Een nieuwe accu is natuurlijk duur, maar een andere oplossing is er waarschijnlijk niet.
Je kunt wel een tweedehands accu kopen, maar die gaan waarschijnlijk ook weer korter mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan