Laptop Accu Kalibreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sventjuh

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

ik heb 1.5 jaar geleden een HP compaq C700 Aangeschaft. Helaas heb ik het gevoel dat mijn accu niet meer naar wensen functioneert of dat er geen goede informatie wordt doorgegeven naar mijn Computer.

-De Laptop gaat na ongeveer 10 minuten in slaapstand. Als ik muziek aan heb staan zonder dat de laptop aan de netstroom zit onderbreekt deze na circa 10 minuten. Waarna hij daarna nog minstens 30 minuten doorspeelt in slaapstand.

- Mijn batterijicoon geeft aan dat hij aan de netstroom en oplaadt. Helaas gaat dit niet verder dan 7%. Als ik dan mijn stekker eruit trek valt hij ook binnen 5 minuten uit. En op een gegeven moment schiet hij ook weer naar 100%. (vaag gedoe dus)

Ik veronderstel dat de chip die in de accu ziet niet naar behoren functioneert en zodoende verkeerde informatie doorstuurt. Nou heb ik wat gelezen dat je de accu kan kalibreren zodat deze informatie wordt herberekend.

Mijn vraag is, wat is er aan de hand met mijn laptop, en/of hoe kan ik mijn accu kalibreren?

mvg,

Sven

Enkele Informatie:
Besturingsysteem: Windows vista
Laptop: HP Compaq C700
aanschaf: 1.5 jaar geleden

Laatst bewerkt:
voor dat ik kan helpen heb ik een vraag voor je,

heb je de laptop vaak op netstroom en dan de accu er in ?
( als dit het geval is gaat de accu inderdaad snel kapot,

als dit niet het geval is dat weet ik het niet sorry.

Ja Accu zit er altijd in aan de netstroom.
En ik heb mijn Laptop ook veel aanstaan voor mijn studie dusssss...

Maar heeft u ook geen idee hoe ik moet kalibreren? ik heb iets vernomen van leeglaten lopen in veilige modus. Maar het lijkt me ook dat je een of andere optie moet aanklikken ofzo..

nee hier weet ik helaas niks van af,

ik denk persoonlijk dat je accu inderdaad minder word dan.
mijn advies is als je hem op netstroom hebt haal dan de accu er uit, dit voor langere levensduur van de accu.

Vaak kun je bij HP laptops de accu kalibreren door tijdens het opstarten op de F6 toets te drukken

Dank allen voor de snelle reacties.

Ik heb ook al eens meegemaakt dat het batterij icoontje op 100% staat. 10 minuten later valt hij uit en staat het icoontje op 6%. maar kan ik vervolgens nog wel wel 40 minuten doorgaan... Misschien kunnen jullie hier iets mee.

Nouja ik ga zo die F6 knop eens proberen. Misschien lukt het.

In ieder geval bedankt.

Mvg,

Sven.

(Ik weet niet of het toegestaan is, om zomaar in andermans topic een vraag te stellen, maar het gaat in ieder geval over dezelfde onderwerp)

heb je de laptop vaak op netstroom en dan de accu er in ?
( als dit het geval is gaat de accu inderdaad snel kapot,
Ik heb ergens gelezen van, als je op netstroom werkt en de accu erin zit, dat de accu onregelmatigheden in het stroomnet opvangt (de laptop is er erg gevoelig voor). Is dit waar? Ik heb al eens over dit onderwerp gegoogled, maar telkens krijg ik andere meningen te lezen. Ene zegt, het is goed, de andere zegt het is niet goed.

Je moet de batterij zo nu en dan wel aan het werk zetten, m.a.w. gebruiken.

Accu kalibreren

Ja, het is echt dat model. Het is een entertainment notebook met blueray en al het andere erin. Ik heb zo'n grote nodig voor mijn schoolwerk (multidesign met games, internetpagina's etc.) dus had zware machine nodig voor de apparatuur.

Iets gevonden dan dat de accu's van deze niet goed zijn? Het is een demo-model geweest bij Office Center en ik weet dus niet hoe lang deze daar heeft gedraaid want het was de laatste in alle vestigingen in Nederland en ik kon 'm ook nergens anders meer bestellen dus ben maar akkoord gegaan met hun. De laptop was dus al geinstalleerd met Vista e.d. en ook had ie al een naam: office center. Daar kan ik nog mee leven maar dat de accu nu kuren gaat krijgen eigenlijk minder.

Het valt me wel op dat als ik Office-Word draai, hij wel zakt naar 25% en dan pas uitgaat...heel erg vaag he. Heb vanmorgen HP gemaild over dit feit en misschien dat ze zo vriendelijk willen zijn om nog een accu te sturen. Bedoel, heb deze pas een jaar en het is niet normaal dat ie stuk gaat. Mijn oude pc is 5 jaar en de accu doet het nog gewoon. Hij laadt wel wat langzamer op maar dan nog: hij draait wel gewoon!!

Ja laatste nummer is het dan. Niet de meest gemaakte batterij.....dus hopen dat HP daar nog iets mee kan...

dat hoop ik ook ja want ik koop geen laptop van bijna 1300 euro die er na een jaar mee vandoor gaat met mijn accu :( Misschien zijn ze beetje milt door het nieuwe jaar haha want nieuwe batterij is ook snel rond de 100 en 150 euro had ik gezien.

Heel erg bedankt voor je hulp en ik hou je op de hoogte wat HP voorstelt te doen en hopelijk is dat nieuwe batterij opsturen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan