Laptop accu vervangen of is de laptop zelf stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApolloMilan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2013
Ik heb een Dell Inspiron N5010 laptop.
Hier heeft altijd een dummy-batterij ingezeten, en heeft dus altijd gewerkt op netstroom.

Nou heb ik onlangs een accu gekocht (Niet origineel van dell) zodat ik hem van de netstroom kon afhalen.
Toen ik hem er voor het eerst inzette, werd de accu herkend en werkte de laptop gewoon zonder stroom. Ik heb hem vervolgens leeg laten lopen om hem vervolgens weer vol te laden. Hierna gaf de laptop echter aan dat de accu niet meer herkend word, en als ik de netstroom eraf haal dan valt de laptop uit…

Kan het zijn dat de accu die ik heb besteld niet goed is, of ligt dit eerder aan de laptop?

Jij hebt dus de accu gecalibreerd zoals dat heet.
Daarbij moet je in ogenschouw houden, dat je hem niet geheel moet ontladen, maar tot ong. 3 %.
Een accu compleet ontladen kan funest zijn:eek:

Haal de accu er eens uit en dan op netstroom.

Laatst bewerkt:
Jij hebt dus de accu gecalibreerd zoals dat heet.
Daarbij moet je in ogenschouw houden, dat je hem niet geheel moet ontladen, maar tot ong. 3 %.
Een accu compleet ontladen kan funest zijn:eek:

Haal de accu er eens uit en dan op netstroom.

Op netstroom werkt de laptop dus wel gewoon..
Maar goed, die nieuwe accu heb ik dus juist aangeschaft zodat ik niet constant op stroom moet zitten.
Is er een manier om de accu wellicht weer te laten werken?
Of moet ik gewoon weer een nieuwe accu aanschaffen (zucht...)?

Miscchien is er iets in de laptop stuk waardoor accu's niet werken?

Naar mijn mening is de accu niet in orde. Hij werkt wel op netstroom. Zou maar eens teruggaan naar de verkoper en een RMA indienen als je hem online hebt gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan