laptop ACER 5102WLMi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barra56

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Mijn laptop, Acer 5102 WLMi (Windows Vista) start niet meer op.
Het lampje van "power" brandt niet, zowel bij accu voeding als bij netvoeding niet.
De netadaptor heb ik laten doormeten en blijkt in orde te zijn.
Als de harde schijf "kaduuk"is zou toch het Powerlampje moeten branden, of zie ik dit verkeerd?
Zou het 't moederbord wezen?
In dat geval wordt het een geval voor de afvalstraat, want de laptop dateert van 2007 en hier ga ik dus niet veel geld meer in investeren...

Laatst bewerkt:
Heb je ook al de accu eruit gehaald en hem ongeveer 2 minuten geheel van de spanning af gehaald? Probeer het daarna nog eens. Als een harde schijf kapot zou zijn dan de laptop prima opstarten tot en met de bios. Nu lijkt er inderdaad meer aan de hand.

Hallo

"Het lampje van "power" brandt niet, zowel bij accu voeding als bij netvoeding niet." ---> meestal voedingsprobleem .

"De netadaptor heb ik laten doormeten en blijkt in orde te zijn." ---> eenvoudigste manier om deze te testen is d.m.v. digitale multimeter.

Controleer de uitgangsspanning ... indien deze o.k. is , belast de voeding d.m.v. 2 gloeilampjes 12V/10W in serie ... controleer d.m.v. multimeter of de voeding zijn uitgangsspanning behoudt.

Een 2e veel voorkomend defekt , is een v/h motherboard losgekomen netentree.

Deze opnieuw deftig solderen (desnoods het chassisdeel vervangen door een nieuw) is meestal voldoende.

Na de heatpipe radiator zuiver/stofvrij te hebben gemaakt , kan deze laptop er weer voor ettelijke jaren tegen.

Moeilijk is al het bovenstaande niet , enkel de tijd die je er in moet insteken.

De vervangonderdelen voor deze laptop zijn relatief goedkoop.

Netvoeding 19V/65W +/- 10 €

Netentree laptop +/- 5 €

De harddisk in deze laptop is zo goed als zeker een i.d.e. 2.5" , kostprijs ???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan