laptop acer aspire 1400

Status
Niet open voor verdere reacties.

puck1956

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2003
Hoi mensen,
:evil: :evil:
Als ik mijn laptop opstart zit ik gelijk in de bios setup want ik moet dan eerst de tijd en datum goedzetten. Dit is elke x als ik opnieuw start. Acer gebeld en die zegt dat het aan het batterijtje ligt wat op mijn moederbord zit... Ik dus kijken maar kan geen batterijtje vinden, weer acer gebeld en die zegt nu dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen???
Is er iemand die mij op weg kan helpen wat ik moet doen?? Kijk een moederbord aanschaffen is nogal een enorme investering en ik vind het zelf ronduit te gek voor woorden dat je dit moet doen omdat een batterijtje(bios) leeg is.
Ook geeft Acer mij geen schema van het moederbord, want dat ondersteunen zij niet!

Bedankt voor jullie meeleven en antwoorden,
:thumb:
Puck

Nou, er zit echt wel een batterijtje op, hoor.
Die kan ook bestaan uit een aantal gesealde knoopcellen, al dan niet gesoldeerd in een houder.

Dus, goe kijke.:rolleyes:
Een layout heb je echt niet nodig, wel goede ogen, let vooral op een jumper met daarnaast nog een pootje vrij, de resetjumper, daar zit de batterij meestal in de buurt.

reactie

Hoi Lange Pier,

Heb alles eraf gehaald maar kan nog niets vinden, moet ik nu ook de gehele behuizing incl. scherm eraf halen. Zie wel de bios op het bord. Of zit het in een houdertje en hoe ziet dat eruit dan??

Dank je alvast,
Puck
:o

Het kan een grote knoopcel zijn, die ziet eruit als een 20 eurocent munt, maar dan zilverkleurig en glad, of als een klein rolletje drop, dan zijn het een aantal kleine knoopcelletjes in een krimpfolie, geel, blauw, groen, tja, alle kleuren woreden gebruikt.

De laatste zitten meestal gesoldeerd op het bord, d.m.v. plaatjes of wat dikkere draden, maar ik heb ze ook wel in een kunststof houdertje gezien.

Misschien kun je ontdekken wat het merk en type van het bord is, en daar zoeken naar de layout, bij die fabrikant dan.

Hallo

Soms wordt ook gebruik gemaakt van backup condensatoren .

Deze zien er meestal zo uit :

http://www.hosfelt.com/en-us/dept_184.html

Veel hedendaags toegepaste backup batterijtjes zien er ook zo uit .

Maar ... indien het b.i.o.s. batterijtje leeg is bij een acer krijg je een "0250" error.

Dus , kan het inderdaad ook nog iets anders zijn behalve een lege b.i.o.s. batterij.

Peter

acer1400 aspire batterij

Hoi mensen,

Bedankt zover ik ga mijn laptop maar weer uit elkaar halen om te zoeken naar de batterij op het moederbord, tot zover bedankt lange pier en peter ik laat jullie weten of het gelukt is,

:D :D :D

puck

Hallo

Of .... post eens een paar duidelijke foto's , kunnen we helpen meezoeken met u ???

Elk motherboard is verschillend .;) ;)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan