[Laptop] Acer Aspire 5520G AMD Temperatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feonx

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Beste mensen,

Ik heb een: Acer Aspire 5520G. [Laptop]

CPU: AMD Athlon 64x x2 dual-core processor.
Video: Nvidia Geforce 8400M G

Als ik Counter Strike Source speel kom ik er al snel achter na ongeveer een half uur dat mijn fan harder gaat draaien en mijn spel beetje begint de ' lagge' (trage FPS).

Als of ik speel op de accu.. (daarme kan je het ongeveer vergelijken).
Een vriend van me zij tegen me: Als je het probleem weer heb; Check je CPU of Videokaart temperatuur eens.

Ik de temperatuur bekijken via Everest. En JA hoor.. CPU 82 Graden. :| Schrok me kapot heb meteen spel afgesloten en deze topic aangemaakt.

Ik denk zelf dat ik me laptop ff moet schoonmaken van binnen.. Stof verwijderen ect ..
Als jullie nog goeie ideen hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

Groetjes Mike.

>80 graden is idd. erg, erg hoog, zo niet bijna dodelijk.
Everest (free) is al even niet meer bijgewerkt. Kijk eens met deze tool naar de temperaturen. (Nog beter is in het bios even naar de temps kijken, dat geeft de meest betrouwbare uitslag)

Laatst bewerkt:
Stof verwijderen is inderdaad een eerste optie. Acer heeft wel eens meer last van hoog oplopende temperaturen.Er bestaan in de handel een soort van steun die je onder de laptop zet waar een extra ventilator inzit. Dit scheelt toch al snel enkele graden en het is ook ergonomisch beter. zie bijlage
belkin_laptop_cooling_lounge_news.thumbnail.jpg

dodelijk zou ik nu ook weer niet zeggen. Het hangt een beetje van uw cpu af. Hier vind je een interessant lijstje.

Die bijna had ik ff over het hoofd gezien :o
En inderdaad, het is bij intel dual core dat je tot 100° kan gaan dus 2x:o

>80 graden is idd. erg, erg hoog, zo niet bijna dodelijk.
Everest (free) is al even niet meer bijgewerkt. Kijk eens met deze tool naar de temperaturen. (Nog beter is in het bios even naar de temps kijken, dat geeft de meest betrouwbare uitslag)

Dankje, ik heb hem geïnstalleerd. Hij geeft nu aan dat hij 52 graden is. Ik ga het zo even de temperatuur bekijken na het spelen van 't spel.

Stof verwijderen is inderdaad een eerste optie. Acer heeft wel eens meer last van hoog oplopende temperaturen.Er bestaan in de handel een soort van steun die je onder de laptop zet waar een extra ventilator inzit. Dit scheelt toch al snel enkele graden en het is ook ergonomisch beter. zie bijlage
belkin_laptop_cooling_lounge_news.thumbnail.jpg

Ja dat zou misschien een oplossing kunnen zijn, maar ik ken mensen met zelfde model laptop en die hoor ik nooit over temperatuur. Zou bij mij dan toch ook moeten werken :(

dodelijk zou ik nu ook weer niet zeggen. Het hangt een beetje van uw cpu af. Hier vind je een interessant lijstje.

Ik zal eens kijken dank jullie wel voor 't antwoord.

Groetjes

Zo heb ik dus ook enorm hoge temperaturen op mijn Acer Aspire 7520G. Heb hem opgestuurd voor reparatie, voor o.a. dit en andere problemen, maar schijnbaar hebben ze er alleen wat koelpasta bij gesmeerd. De temperatuur loopt weer net zo hard tegen de 80 graden aan.
"I'll take it for granted..".

@luden: hoe noem je dat apparaat?:D

Beste mensen,

Ik heb de stofzuiger even op mijn laptop air flow gaten gezet. En met de feun even de laptop vanbinnen schoon geblazen.

Ook, heb ik als alternatieve oplossing voor zo'n extra koeling houder gewoon mijn laptop ondersteund met CD hoesjes.. Zodat ik 2/2,5 CM ruimte tussen me bureaublad en mijn laptop heb zodat de fan die onder me laptop zit ook goed zijn warmte kwijt kan.

Niks doen:
Eerst: 52 graden
Nu: 50 graden.

Spel spelen:
Eerst: 82 graden
Nu: 61 graden.

Ik heb meer dan half uur gespeeld en geen last gehad .. en ook aan de temperatuur te zien is het probleem verholpen.

Ik denk dat dit wel helpt.. Ik ga alleen nog ff kijken voor een alternatieve voor mijn CD-hoesjes ondersteuning hahah.

Als ik nog steeds problemen krijg dan horen jullie 't van me. Bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groetjes Mike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan