Laptop Acer Aspire 5735Z - Warm worden van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker70

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
62
Ik heb een acer aspire 5735Z en ik weet van een vriend die kan ergens iets doen waardoor er frisse lucht uit de laptop komt dat hij afkoelt want om de 2 uur moet ik hem een half uur laten koelen

wie weet waar een optie ofzo zit waardoor hij frisse lucht uitblaast xd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoiets ja zit er in me laptop waardoor je een soort gegrom hoort en koele lucht uitkomt
maar ik weet niet hoe het aan moet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had ik ook, je moet je laptop eens loshalen (aan de achterkant die grote plaat, niet die van de harde schijf of de accu) en dan Zie je een koeler, die moet je er even vanaf schroeven en dan alles stof weghalen. Heb ik ook gedaan en dat scheelt heel wat!

Mag ik vragen hoe oud je laptop is?
 
die plaat naast je accu? met al die spleetjes?

ongeveer 1 jaar oud
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, die plaat met die spleetjes. Na een jaartje wordt het wel tijd ja, dat had ik dus ook na een jaartje
 
Nee, je moet hem als je hem op kop voor je hebt liggen (dus met de open kant naar boven) zit als het goed is rechts boven in iets dat lijkt op een ventilator. Die moet je er even af schroeven, want dan kun je de stof beter weghalen. Het is een zwarte ventilator die vastzit met 3 schroefjes
 
Nee, je moet hem als je hem op kop voor je hebt liggen (dus met de open kant naar boven) zit als het goed is rechts boven in iets dat lijkt op een ventilator. Die moet je er even af schroeven, want dan kun je de stof beter weghalen. Het is een zwarte ventilator die vastzit met 3 schroefjes

De ventilator zit vast met 4 schroeven en nog eentje aan een lange koperen draad (geloofik)
die is wel een beetje zwart kan het zijn dat er iets is verbrand? (doorgebrand) wat de ventilator blokkeerd?
 
Ohh.. kan ook. Maar heb je veel stof gevonden? Is dat koperen draad, is dat ongeveer 1 cm breed? Dan is het de heatpipe :p maar die van mij was van zichzelf al zwart gemaakt, dus neit doorgebrand. Ik weet niet hoe dat bij jou zit ;)
 
Ohh.. kan ook. Maar heb je veel stof gevonden? Is dat koperen draad, is dat ongeveer 1 cm breed? Dan is het de heatpipe :p maar die van mij was van zichzelf al zwart gemaakt, dus neit doorgebrand. Ik weet niet hoe dat bij jou zit ;)


Nee zowat geen stof ja dat is hem ongeveer 1 cm dik
ik denk dat ie doorgebrand is of dat ie het niet meer doet door iets
ik heb geloofik nog garantie bij mediamarkt ik kijk wel of ze kunnen vervangen ;)
 
Maak er anders even een foto van en toon die hier voor de zekerheid want normaal mag je een laptop onder garantie niet openmaken :confused:
 
Jaa, de heatpipe kan warm worden, maar bij mij gaat hij langs de ventilator heen, en er niet onderlangs ofzo. Ik wacht wel op een foto!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan