laptop acer windows xp start niet met cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

radelooslaptop

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
Berichten
18
Hallo, ik heb een laptop Acer Aspire 1800 ik had windows 7 erop geinstalleerd zonder cd, na een paar dagen startte hij niet op.
Daarna had ik een cd geleend van een vriend met windows 7 erop als ik erop wil installeren start hij niet op, ik heb via F2 instellingen cd/dvd op 1 gezet zodat vanzelf zou starten maar ik zie staan 1,insert disc and restart2. Choose language 3and repair. Ik heb het al paar keer gedaan en niks werkt, er staat ook eronder:
Windows safe mode, windows command prompt, windows confugration, windows normally.. Als ik erop klik komt windows logo wel tevoorschijn, maar daarna start laptop weer op nieuw op.. Ik ben al paar dagen bezig niks lukt.
Als ik op F10 druk komt er een windows manager boot en kan ik kiezen tussen (windows EMS enabled) en Memory Diagnostic Tool, dat werkt ook niet. WIE kan me helpen aub?!!!
 
Probeer je RAM modules te eens wisselen, met 1 module proberen, met 1 module in de andere port, etc. Dit probleem had ik ook op een laptop. Maar wat bleek was dat 1 port kapot was en er maar 1 ram module in kon. Windows startte daarna wel op zonder fouten.

Probeer anders de harde schijf eens te formatteren en dan windows 7 erop zetten
 
Laatst bewerkt:
Sorry vor hele late reactie,
RAM wisselen? Hoe? En harde schijf formtteren? Hoe moet ik dat doen? Ik heb wel 2 cd's maar die starten niet op! En geprobeerd via recovery maar dan staat er Error recovery bovenin. En als k op alt + f10 druk dan staat er
Noexecute=optout?? Ik weet het echt niet. Ik zie wel windows logo draaien maar daarna start hij weer opnieuw op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie wel windows logo draaien maar daarna start hij weer opnieuw op
Dus is er toch iets geinstalleerd?
Start de pc wel op via veilige modus en kan je danwel wat doen?
In veilige modus het opnieuw opstarten uit vinken en dan als hij weer opnieuw uit zichzelf opstart krijg je een blauw scherm als het goed is, met foutcodes.

Klik met de rechtermuisknop op “Deze Computer” en kies de optie “Eigenschappen“
Klik rechts in dit venster op de optie “geavanceerde systeeminstellingen“
Selecteer het tabblad geavanceerd en klik op de knop “Instellingen” onder “opstart- en herstelinstellingen“.
Verwijder hier het vinkje bij de optie “De computer automatisch opnieuw opstarten” en klik op “OK”

Als ik het mis heb en er is niets geinstalleerd, dan denk ik dat het een hardware gebeuren is, maar dat kan natuurlijk van alles zijn.
Geheugen, maar ook dat je dvd/cd niet meer okee is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan