laptop acer wlmi 3025 brand probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

faithkeeper

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
brander slimtype dvdrw sosw 833s
heb een brand probleem met mijn laptop prosessor 2000 en geheugen 512 met nero 7.
het branden van een film duurt een uur en 25 min, heb nog een desktop pc met amd 700 processor en 512 geheugen en die brand de dvd in 23 minuten met een nec brander.
heb al geprobeerd voor alle updates van software en niks helpt, ben er nu al 3 weken met aan het stunten maar weet het zelf niet meer.de laptop moet toch net zo snel of zelfs sneller zijn dan mijn oude desktop pc.
wie kan mij helpen?
jorgen

Goedemorgen,

Snelheid van de branders komt die overeen met elkaar?
En ik neem aan dat je brand vanaf de hd.

Modag

ja de snelheid heb ik zowel op de de desktop op 2 en 4 maal geprobeerd en ook op de laptop, maar dit maakt geen verschil uit.
en de film bevind zich op de hd en brand hem met nero 7.
ik denk zelf dat het probleem zich ergens voordoet in de instellingen van de laptop maar zou niet weten waar ik moet zoeken.
Zeker omdat een desktop pc van 2001 met een amd 700 en 512 geheugen het binnen 23 minuten doet met precies dezelfde software en dezelfde film om te branden.

Hoi,

Ik zit zo maar mee te denken de hd's zijn die gelijk, daar bedoel ik mee leessnelheid en draaisnelheid?

Modag

oeps daar vraag je me wat , ik zou het echt niet weten. waar zou ik dat kunnen zien?
zou het daar aan kenne liggen?

Hoi,

Ja dat zou best eens kunnen. Je kunt met Everest kijken naar merk en type en dan op de betreffende site van de fabrikant kijken wat de snelheid is (dan vooral de leessnelheid).

Modag

hoi heb net met everest gekeken.

laptop samsung mp0804h 5400 rpm ultra ata/100 431 mbit/s

desktop pc 2 hd schijven windows op seagate st320423a 20gb 5400 rpm ultra ata /66

data op maxtor 6y0800L0 80 gb 7200 rpm ultra ata/133
zegt mij verder niks maar jouw misschien wel
jorgen

Hoi,

Als ik het goed lees staat de te branden software op de maxtor 7200 rpm dus daar zou het verschil wel eens kunnen zitten.

Modag

oke hartelijk bedankt voor je hulp, nu weet ik tenminste waar het denk ik aan ligt.
ik denk dat ik een nieuwe hd ga halen die sneller is want dit is geen doen zo.
groetjes jorgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan