Laptop achtergrondprogramma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
114
Hallo,

Allereerst: Ik hoop dat ik deze post op de juiste plek heb geplaatst... :)

Onlangs heb ik een nieuwe netbook gekocht, een HP Mini 210.

Je hoort constant het geluid van iets wat aan het opstarten is... (het lijkt wel op het geluid als je een cd rom in de pc plaatst, die vervolgens opstart). Het lampje aan de zijkant knippert ook steeds.

Is dit de ven of achtergrond programma's? Het is n.l. een beetje irritant. Iemand anders die ik ken heeft ook een de HP Mini en die heeft dit niet.... netbook draait geruisloos....

Via Uitvoeren> MS config (Services of Opstarten?) kun je wel de achtergrond programma's zien, maar ik weet ten eerste niet of dit het "probleem" is en ten tweede weet ik niet welke programma's ik uit kan schakelen. Wellicht is het toch de ven...
 
Is het geluid constant?
wanneer het met tussenpozen gaat is he zeker je fan.
 
Het is constant omhoog en omlaag, (opstijgen... als het laden van een cd rom :)) elke minuut, niet om de 10 minuten ofzo. Maar moet ik daar dan mee terug (garantie) of is er iets wat ik kan veranderen/instellen?
 
Iedereen in mijn familie heeft een netbook.

En die maken allemaal geluid. Waarschijnlijk is het je koelfan die een beetje lawaai maakt.
Luister even aan de onderkant of er bij een rooster geluid uit komt.
Meestal als je met een netbook een programma opstart dan slaat de koelfan even aan en daarna gaat hij weer langzamer draaien.

Hopelijk is dit genoeg info.

Mvg, Dono
 
@Dono

Uiteraard maakt iedere laptop geluid. Maar dit is best extreem. Nogmaals, iemand die ik ken heeft dezelfde laptop, en niet dezelfde geluiden. Normaal gesproken met een programma opstarten hoor je de fan wel, maar zelfs als de laptop is opgestart en een tijdje op bureaublad staat (nog geen programma's geopend) doet hij het al, dit blijf hij constant doen, en gaat niet langzamer draaien. Maar ik zal even luisteren. Hyperactieve fan... ;)
 
wat bedoel je precies met 'nieuw'

Want er kan nu al stof in zitten.
Maar als het echt de koelfan niet is moet je hem meteen terug brengen.

Mvg, Donovan
 
Met nieuw bedoel ik een week. Stof sluit ik uit, natuurlijk zit er al wel wat stof in, maar het zou wel erg slecht zijn als dat na een week al zoveel effect heeft. En daarbij de laptop doet het al vanaf het begin, bij de eerste keer opstarten.
 
Ik zal hem terug brengen.

eerst heb je recht op reparatie
daarna op vervanging
en daarna je geld terug,

suc6 ermee

Mvg, Donovan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan