Laptop advies (fujitsu / toshiba)

Status
Niet open voor verdere reacties.

louiss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van een laptop. Ik ga volgend jaar namelijk de opleiding Informatica doen en mijn huidige laptop is op sterven na dood.

Fujitsu's vindt ik erg mooi, maar ook Toshiba's lijken mij goede laptops. Omdat ik mijn laptop veel mee zal moeten nemen, kan ik geen laptop met een scherm nemen dat veel groter is dan 15,6" en hij mag ook niet al te zwaar zijn. Ook mag het geen Apple zijn.

Ik mijn vrije tijd werk ik erg veel met Adobe PhotoShop, Dreamweaver en Flash en voor mijn opleiding zal ik veel moeten programmeren in Java. De laptop moet dit dus wel aankunnen. Mijn budget gaat tot ongeveer 1000,-.

Ik heb zelf al op sites zoals tweakers gekeken, maar ik kon niet echt iets vinden dat bij mijn budget paste..

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/VPCEB3S1E-BQ.NL3,10101,14845,150507.html

zoiets misschien? snelle processor, erg goede videokaart, voldoende werkgeheugen en 15.5inch. komt dus tegemoet aan al je wensen.

heb zelf slechte ervaring met toshiba, harde schijf was binnen paar maanden stuk en het repareren duurde 6 weken, toen hij terug kwam was hij niet gerepareerd maar hebben ze de 2 schijven omgedraaid. vervolgens hebben ze hem nog een keer gestuurd en toen duurde het 8 weken en was hij nog steeds niet gerepareerd. heb toen van de winkel een nieuwe gekregen, maar ze zijn kennelijk niet in staat een simpele harde schijf te vervangen. fujitsu heb ik geen ervaring mee.

mijn ervaring is natuurlijk slechts gebaseerd op 1 laptop, uiteraard moet je net mazzel hebben, maar ben erg tevreden met mijn sony vaio, vandaar dat ik die ook van harte kan aanraden.

Laatst bewerkt:
je kunt het beste toshiba nemen hun staan bekend op hun goede
prestaties verder kun je het beste een i5 nemen en ook heel wat ram geheugen
adobe programma's zijn heel zwaar !!! dus neem bijv. een toshiba sattalite
bij mycom.nl kun je goed terecht

dit is mischien een optie als je een goeie wilt
http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/Asus-X72JRTY280V--i5460M/300741

heb hem zelf ook alleen dan de amd turion versie die is 550 maar deze is beter en hij past nog mooi binnen je budget
zelf heb ik er een hele goede ervaring mee !!! 3 jaar garantie helemaal iets voor jouw lekker compact
voor een student

Laatst bewerkt:
@3747
Die voldoet inderdaad aan mijn eisen en is nog binnen mijn budget ook.(zie tweakers)
Heb je zelf ook precies deze of een andere? En wat versta je onder 'tevreden zijn met'?

@AsusUser
Die is wat te groot om mee te nemen.

En wat zouden jullie mij aanraden als ik een groter budget had? Het is namelijk erg belangrijk dat de laptop de adobe-programma's goed aan kan, want de toshiba satellite A110-225 die ik nu heb, kan dat echt helemaal niet en dat wil ik niet weer.

Laatst bewerkt:
wil je echt een goeie laptop
dan ga je al snel richting die ASUS ROG G73
die is lekker compact en hij heeft i7 en een top videokaart
maar dan ga je al richting het dubbele van je budget :o

@asususer,

ik vind het leuk dat je mensen helpt maar ik ben het niet helemaal met je eens... toshiba's staan bekend om hun goede prestaties? volgens mij heeft dat meer met je inhoud van je pc te maken dan met het merk. een toshiba met i5, 4gb werkgeheugen en hd5650 video kaart zal net zo snel draaien als elk ander merk met dezelfde setup. echter is bij toshiba de service belabberd en vind ik ze persoonlijk afzichtelijk. daarnaast vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet super, dan kan je nog beter een hp nemen.

@louiss,

ik heb een versie verder, een f serie. die is echter iets boven je budget (1150 ofzo) en het enige verschil is dat hij een iets andere videokaart en een full hd scherm heeft. met tevreden zijn met bedoel ik dat ik het een prettig apparaat vind om te gebruiken, makkelijk genoeg mee te nemen, ziet er leuk uit en geen problemen mee. verder ben ik over het algemeen een vrij aspirant koper en heb ik zowel over die laptop die je linkte, als mijn eigen laptop veel informatie gezocht en vergeleken. ik heb daarbij weinig klachten over beide laptops gevonden (het enige probleem wat is wel eens tegenkwam is dat er af en toe een aparte piep in de ventilator van de laptop zat, maar dat probleem schijnt al verholpen te zijn). mijne draait alle adobe programma's prima en de e serie die ik linkte zal nauwelijks een verschil maken, behalve dat de resolutie van de mijne wat hoger is.

de laptop die marcell je linkte is erg mooi, iets duurder weliswaar en ik vraag me af of je de i7 wel echt nodig hebt. i5 is al zeer snel voor een laptop. daarentegen is een full hd scherm (die de asus dus ook heeft) wel erg mooi en vooral ook handig voor photoshop enzovoorts.

tl;dr = ik zou of voor de sony vaio gaan die ik linkte, of voor de asus die marcell linkte. allebei voldoen prima aan je eisen en dan is het de vraag of je de 100 euro extra wilt uitgeven aan een full hd scherm (als je vaak films kijkt is dat erg mooi), de extra processorsnelheid die de asus biedt is wat mij betreft enigszins overbodig.

Laatst bewerkt:
@ 7374

ieder zijn eigen mening :p

@ marcel

je hebt gelijk maar ja he ieder heeft zijn eigen mening
dus je kunt beter gwn geen discussie beginnen en gewoon doen wat
je moet doen (ASUS en TOSHIBA are the best :thumb:)

@ marcel

prachtig apparaatje he die asus die jij via die link laat zien
echt mooie asus

(zelf heb ik een ASUS K51AC-SXOO2V)
(met ati radeon hd 3200 graphics)
(en een AMD TURION RM-75 mobile)

(hij kan alle call of duty's aan tot black ops) (black ops word al te veel) :d

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

@Asususer:Zou je de knop "bericht aanpassen" willen gebruiken?Of hetgeen wat je zeggen wil in 1 bericht plaatsen.Laatste 3 berichten van je samengevoegd door me.;)

(Dit bericht behoeft geen reactie)

de reacties 'dit merk is beter dan dit of dit' zijn 9 van de 10 keer enkel gebaseerd op gebakken lucht en geen enkele ervaring.

de meeste laptops worden meestal toch gemaakt van derde partij onderdelen, vaak is het merk niet meer dan de service en het in elkaar zetten van de laptop.

waarom ik het niet met je eens ben? ik heb van allebei de merken een laptop gehad met ongeveer dezelfde specs. de toshiba was binnen een paar maanden kapot en het 'servicecentre' was niet in staat hem te repareren waarop hij opnieuw gestuurd moest worden, maanden later bleek hij nog steeds niet gerepareerd te zijn, terwijl als ze me 50 euro hadden gegeven ik hem zelf binnen een kleine 10 minuten had kunnen fixen. van hp heb ik ook een keer een scherm en een laptop opgestuurd, hp had pick up and return (sony ook), dus hoefde de deur niet uit, de laptop was binnen een week terug en werkte prima. het scherm duurde wat langer (had namelijk last van kleine vliegjes onder het scherm) dit was binnen 3 weken gemaakt en heb nooit meer een probleem gehad.

zoals ik al zei de specificaties waren dus ongeveer hetzelfde, de prijs ook, de processor, videokaart enzovoorts waren toch van andere merken. vandaar maken de service, prijs/kwaliteitverhouding en looks voor mij het verschil.

zodoende dus mijn pleidooi, leg mij in je volgende reactie eens uit wat volgens jouw een toshiba laptop beter maakt dan een hp?

Laatst bewerkt:
dat blijkt uit tests,
is ooit op dit forum geweest weet niet meer precies....

(hoeveel procent vam de merken stuk gaat binnen 3 jaar)

lijstje was ong
1.asus
2.toshiba
3.sony
4.apple
...
...
...
...
...Point of view of zoiets
...Hewlett Packard (HP)

Laatst bewerkt:
als dat uit tests blijkt zou ik die graag wel eens willen zien. ben namelijk zelf verkoper geweest en heb dat resultaat nooit in de praktijk zien terugkomen.

zou niet zo een probleem moeten zijn om die test even op te zoeken nietwaar?

ik heb hem gevonden: http://netbookboards.com/2009/11/17...e-rate-is-20-higher-than-laptop-failure-rate/
500x_squaretrade3.jpg

voor mij zegt dat echt absoluut niks. houd er eens rekening mee dat de meeste zakenlui die hun laptop dagelijks meeslepen meestal niet met een sony of asus lopen. oftewel kijk ook eens naar het type gebruiker bij elke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan