Laptop advies gevraagd (budget 900 Euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

draky1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Geachte heren/dames,

Al enige tijd ben ik nu op zoek naar een nieuwe laptop. Ik kom alleen een beetje om in het grote aanbod dat er is. Nu ik ook niet zo'n expert ben op het gebied van laptops hoopte ik dat jullie mij zouden kunnen adviseren bij de aanschaf.

Mijn vereisten zijn als volgt:
- 720p en 1080p vloeiend kunnen weergeven wanneer ik de laptop aansluit op een (full)hd toestel
- Zo nu en dan een spelletje spelen (bijvoorbeeld Call of duty 4)
- 250gb harddisc
- 2,0 of hoger qua kloksnelheid
- AMD of Intel processor?
- 3GB ram
- Redelijke videokaart met direct x 10 ondersteuning
- HDMI aansluiting
- 15inch beeldscherm

Budget is maximaal 900 Euro. Op dit moment heb ik deze Acer op het oog:
Acer Aspire 5920G-304G25BN

Zit ik goed met deze bovenstaande laptop (ook qua videokaart) of zouden jullie iets beters kunnen adviseren?

Alvast bedankt voor mogelijke reacties!

ps: Welke videokaart is eigenlijk vereist voor vloeiende weergave van hd-materiaal (van laptop naar tv)?
- 8600gt 512
- 9500m 256
- 9500m 512
- HD 3650 256
(welke is het snelst, of maakt het niet zo veel verschil?)

Ik zou zeggen misschien iets als dit: http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=350656
?

Vaak is het lastig om bij zo'n laptop goed advies te geven omdat het budget meestal iets te laag ligt :P
eigenlijk is dat meestal net zo, het budget ligt iets onder wat mensen willen, maar dit komt meest in de buurt denk ik...

De keuze tussen amd en intel hangt vooral af van het type processor, er zijn reeksen waarin intel het beter doet en er zijn er waarin amd het beter doet...

btw: de acer is inderdaad ook een goede keuze, maar had ik eerst niet gezien omdat ie op de site waar ik keek boven jou budget stond (duurder geprijst)

Bovendien nooit focussen op het ramgeheugen, dat kan je altijd zelf uitbreiden (wel ff kijken tot hoeveel het uitbreidbaar is), dan heb je meer keuze op de overige specificaties ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan