Laptop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Beste mensen,

Ik wil graag jullie mening en advies over de aanschaf van laptop. Ik wil vooral veel bewerkingen doen met redelijk zware programma's... dus intern geheugen is belangrijk. Maar verder wil ik redelijk op en top laptop. Dus redelijk tot goede videokaart e.d. Zo goed en perfect mogelijk (usb 2.0 enzo)
Maar van merken weet ik helemaal niks. Mag tot 1500 euro.....????

Alvast bedankt mensen....

Groeten,

Ricardo

mediamarkt heeft een leuke laptop in de aanbieding

Groeten Oossie

Tot € 1500 kan ik je zo geen advies geven. Ik kan je wel een tip geven. Ik heb op dit moment een Acer Travelmate 800 (Intel Centrino 1600 Mhz, 512 MB, Mobile Radeon 9000, kosten 1 jaar geleden € 1687 ex btw).

Je hebt op dit moment een hit in laptopland genaamd Intel Centrino (niet te verwarren met Celeron) deze technologie zorgt ervoor dat je ongeveer 4 uur met je accu kunt (als je gewoon office applicaties gebruikt). Ik geef je hierbij de tip hier alleen naar te kijken als lange batterij duur belangrijk voor je is.

Anders kun je misschien beter kijken naar een Intel Pentium 4 of een AMD. Dit scheelt in de kosten en de preformance is ook ietsje beter (alleen bij veelvragende applicaties zoals games).

De groeten,
Mark

Thanks allemaal..... ik wil best zware applicaties draaien. Maar hoe moet ik centrino en celeron vergelijken. Want bij centrino ligt het mhz aantal lager, omdat het waarschijnlijk eeen andere betekenis heeft.

Verder werk ik veel met photoshop en flas, dreamweaver en dat soort programma's.

Geplaatst door ricardovw
Thanks allemaal..... ik wil best zware applicaties draaien. Maar hoe moet ik centrino en celeron vergelijken. Want bij centrino ligt het mhz aantal lager, omdat het waarschijnlijk eeen andere betekenis heeft.

Verder werk ik veel met photoshop en flas, dreamweaver en dat soort programma's.

Zoals ik al zij Centrino moet je niet verwarren met celeron.

Celeron is budget vorm van een pentium.
Centrino is een hele goede processor die dankzij bepaalde technologie het batterij verbruik behoorlijk verminderd wordt.

De Mhz heeft geen andere betekenis maar door bepaalde technologie is het aantal Mhz verschillend de processor gebruik alleen wat hij nodig is. Bepaalde test hebben uitgewezen dat in een systeem met dezelfde hardware hetzelfde doet als een Intel Pentium 2200-2400 Mhz.

Ik denk dat je kwa kosten het beste kunt gaan kijken of de langere batterijduur voor jou interessant is. Zoja dan is Centrino wat voor jou zonee mss is een Pentium 4 Mobile dan goedkoper.

De groeten,
Mark

Wat dacht je van de Acer Aspire 1356LCI. Deze kost 1039 en heeft een amd mobile 2800+ met 512 ddr en een ati mobile 9200. Ik heb hem zelf ook :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan