Laptop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hoi allemaal,

Ik wil een nieuwe laptop en ben de laatste tijd bezig geweest me in te lezen over de opties.
Wellicht kunnen jullie mij helpen een keuze te maken. Wat ik wil:
- een snelle processor, min 2 ghz processor
- min 2 gb ram (liefst 4)
- min 80 gb harde schijf (maakt niet zo veel uit aangezien ik een grote externe HD heb)
- windows 7
- HDMI aansluiting
- redelijke grafische kaart, hoef geen MW2 te kunnen draaien of andere zware games.
- accuduur minimaal 3uur
-budget 500 - 800

Nu heb ik al het een en ander gelezen over verschillende laptops. HP's vind ik erg mooie laptops met een strak design, ook de prestaties zijn top. Nu lees ik wel veel dat ze minder betrouwbaar zijn en wat sneller kapot gaan (maar wel goede service). Ik had voorheen een Asus maar wil eigelijk niet weer dit merk. Lees veel positieve dingen over Toshiba, heb alleen echt geen ervaring met deze laptops. Dell komt daar onder denk ik qua prestaties/betrouwbaarheid, hier heb ik ook niet echt veel ervaring mee. Ook heb ik zitten denken aan een Macbook, weet dat ze beginnen bij 900e, maar het design is echt extreem strak en alles is super snel, weinig virussen en mooi beeld. (enige minpunt is dus de prijs en geen HDMI). Maar begreep dat je via DVI aansluiting wel het voor elkaar kan krijgen... zit dus ook te twijfelen om 100e door te sparen voor een Apple.

Hoop vragen en veel twijfels. Ik denk het meeste aan een Toshiba, HP, Apple of Dell.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Bedankt voor alle reacties!

mvg. marcfields

Hoi,

Denk dat de optie óf een HP, óf een Dell .... óf een Mac geen juiste is.
Je stapt over op de Apple-omgeving - met alle verschillen tussen deze en de pc-omgeving van dien - óf niet.
Dat is een primaire keus.
Wil je dat toch liever niet, o.a. gezien je bekendheid met de Windowsomgeving, pas dan komt het onderscheid tussen de verschillende laptops aan de orde.

Inderdaad is HP dv6-2130 met een i3-processor, Win7-64, 4Gb ram zéker geen slechte optie

Daarnaast is er in dezelfde lijn een Medion in de aanbieding die wellicht ook het overwegen waard is.

Een onderzoek onder 30.000 nieuwe laptops over defecten in de afgelopen drie jaar uit november 2009.

Is dat een moment-opname van lang geleden?:o

Bedankt voor de snelle reacties allereerst.

Ja mrmusic, dat bericht had ik ook al gelezen daarom maak ik ook zorgen over de HP's. Desondanks hebben ze wel goede prestaties en zien er zeer goed uit.

Het overstappen op een apple maakt mij niet zo heel erg uit, ik ben bekend met het besturingssysteem OS10.6 snow leopard en dat is echt geweldig, dus eventueel switchen is geen punt.

Ik twijfel nu meer aan de HP en wellicht kan ik me gaan richten op de Toshiba's, apples of dus die Medion die vanveelen mij aanraadt. Ik ben echter geheel onbekend met dit merk. Kun je mij iets meer vertellen of een review site geven van deze laptops. Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid/service/prestaties.

Ik hoor echt veel tegenstrijdige berichten over de HP's... De ene is er laaiend enthousiast over de andere juist niet. Haha zo veel keus, ik zie door de bomen het bos niet meer!

gr.

Medion is prima, komt al 3 jaar of zo als beste uit de bus bij de consumentenbond en heeft als enige een garantie van 3 jaar!

De HP's hebben toch ook 3 jaar garanties + Pick & return? Ik zal me eens meer gaan inlezen op de medion's. bedankt iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan