Laptop Advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn school, werk en thuis.
Ik heb ongeveer €1000,00 te besteden.
Nu zit ik alleen in twijfel tussen een Windows op Apple laptop.

Als ik voor Windows zou kiezen zijn (volgens mij) te beste keuzes.
Asus N56JN-CN090H
Toshiba Satellite L50-A-19P

En voor MacBook deze

Nu even wat er op de laptop moet gebeuren.

Ik gebruik hem voor mijn school, dus hij moet kunnen internetten, tekst bewerken etc etc...
Ook gebruik ik hem voor mijn werk (DJ), dus hij moet muziek programma's (Traktor Pro 2) makkelijk kunnen draaien.
En ik zou er ook af en toe een game op willen spelen, ben geen PC-Gamer dus dit zal niet dagelijks zijn en niet direct de nieuwste games.

Ik zoek een laptop die (voor het voor mijn grote bedrag van €1000,00) lang meegaat en goed blijft bij veel gebruik en vervoer. Elke dag mee op de fiets naar school.
Omdat je altijd hoort dat Apple goede producten maakt ben ik eventueel bereid daar iets meer voor te betalen als dat ECHT nut heeft.

Ik hoop dat alles duidelijk is en ben erg benieuwd naar jullie visie op dit verhaal.

Mvg,
Bertrik

welke games speel je wel eens? als het niet hele zware zijn zal de asus die je hebt uitgekozen prima zijn. Deze laptop ---> link is het best wat je voor ongeveer 1000,- kan vinden denk ik qua specs dan.

Laatst bewerkt:
De toshiba zal ik links laten liggen omdat deze snel kapot zou gaan bij veel vervoer.

Zowel de Asus als de Mac zijn goede laptops.

Als alles dat je doet 'internetten en tekstverwerken is' en je af en toe een game zou willen spelen zou ik voor de Asus gaan. Deze heeft meer pit als het gaat om het draaien van games.

De macbook is erg leuk voor mensen die doen aan web/software development, videobewerking/fotobewerking. Maar wat jij beschrijft zijn meer kantoorwerkzaamheden die je ook op een laptop van 550 euro zou kunnen doen.

De mac heeft de beste bouwkwaliteit, maar de Asus N56 is ook niet slecht. De toshiba L50 mijden, die is minder stevig en zal sneller uit elkaar vallen.

Hoi,

Mag ik er nog 1 in de groep gooien deze heeft goede specs en is een prima merk en voldoet aan je eisen .

Hallo,

Alvast bedankt voor de vele reactie.

Als alles goed is ga ik dit jaar examen doen.
En waarschijnlijk wordt mijn vervolg studie ICT / IT of accountancy.
Zou in in dit geval niet meer hebben aan een MacBook of heb ik genoeg aan de Asus ?

Ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen.

MVg,
Bertrik

Wat ga je precies doen bij die studie? Staat er in de omschrijving van die studie niets in over benodigdheden?

De toshiba zal ik links laten liggen omdat deze snel kapot zou gaan bij veel vervoer. De Toshiba L50 mijden, die is minder stevig en zal sneller uit elkaar vallen.
Topicstarter heeft een paar leuke machines uitgekozen. Zo zijn er nog wel een stuk of 10, 20 andere aan te bevelen, maar dan gaat hij door de bomen wellicht het bos niet meer zien.
Idd. zoals Modag al aangeeft, is Lenovo ook een machine(merk) dat te overwegen is.

Belangrijkste reden voor mijn posting (ik voegde tot nu toe eigenlijk niks aan de discussie toe) is de opmerking van royb3 dat je toshiba links zou moeten liggen vanwege een slechte bouwkwaliteit. Misschien heb ik wat gemist, maar Toshiba staat sinds jaar en dag bekend om zijn solide gefabriceerde machines en totdat ik andere berichten daarover lees (anders dan van een willekeurige Helpmij bezoeker) ben ik nog niet genegen deze visie te wijzigen, sterker nog, ik kwam een review tegen, klik waarin juist déze machine mede "geplussed" wordt om zijn degelijkheid.

Bouwkwaliteit kan natuurlijk veranderen, maar zonder 'bewijs' wil ik daar vooralsnog niet aan.
royb3, waar haal jij de wisdom vandaan dat Toshiba een slechte bouwkwalitweit heeft?

Laatst bewerkt:
Wat ga je precies doen bij die studie? Staat er in de omschrijving van die studie niets in over benodigdheden?

Bij de meeste studies staat dat ze er vanuit gaan dat je een goede laptop hebt.

Mvg,
Bertrik

Topicstarter heeft een paar leuke machines uitgekozen. Zo zijn er nog wel een stuk of 10, 20 andere aan te bevelen, maar dan gaat hij door de bomen wellicht het bos niet meer zien.
Idd. zoals Modag al aangeeft, is Lenovo ook een machine(merk) dat te overwegen is.

Belangrijkste reden voor mijn posting (ik voegde tot nu toe eigenlijk niks aan de discussie toe) is de opmerking van royb3 dat je toshiba links zou moeten liggen vanwege een slechte bouwkwaliteit. Misschien heb ik wat gemist, maar Toshiba staat sinds jaar en dag bekend om zijn solide gefabriceerde machines en totdat ik andere berichten daarover lees (anders dan van een willekeurige Helpmij bezoeker) ben ik nog niet genegen deze visie te wijzigen, sterker nog, ik kwam een review tegen, klik waarin juist déze machine mede "geplussed" wordt om zijn degelijkheid.

Bouwkwaliteit kan natuurlijk veranderen, maar zonder 'bewijs' wil ik daar vooralsnog niet aan.
royb3, waar haal jij de wisdom vandaan dat Toshiba een slechte bouwkwalitweit heeft?

De andere twee laptops hebben een aluminium behuizing en kunnen daardoor beter tegen een stootje.

Dat betekent kennelijk dat hetgeen je eerder schreef, jouw persoonlijke mening is. Het lijkt mij aan te bevelen dat je een persoonlijke mening altijd ook zo benoemt. Daarmee voorkom je wellicht dat de vele duizenden (?!) lezers die wat minder kennis van zaken hebben, jouw persoonlijke mening als 'feit' omarmen.

Persoonlijk denk ik (los van een bepaald merk) dat bepaalde kunsttofbehuizingen juist minder schokken aan het inwendige van een laptop door (kunnen) geven dan metalen behuizingen.

Misschien, maar de mensen hier met een 3 jaar oude laptop met een metalen behuizing zien er over het algemeen nog netter uit dan die met een plastic behuizing.

Ik bedoel er niet mee dat die Toshiba rampzalig is of iets dergelijks. Ik bedoel juist dat de andere twee laptops die de TS had uitgezocht meer geschikt zijn voor het vele rijzen met een laptop in een rugzak die misschien dagelijks een stootje moet kunnen verduren.

Dat is nu net wat ik juist een beetje betwijfel (zonder dat ik dat hard kan maken) Ik denk dat juist álle metalen, meer en hardere schokken door (kunnen) geven dan bepaalde kunststofsoorten.

Dat is misschien waar, maar bij een val breken vaak de schroef bevestigingen punten van zo'n plastic behuizing af, dus dan raken onderdelen als de palm rest snel kapot of los. Daarvoor heb je bij metalen behuizingen veel minder kans. Het gene dat ik dus vaak zie gebeuren bij studentenlaptops is dat ze uit elkaar vallen. Het is natuurlijk niet dat iedereen ermee te maken heeft, maar ik zie het toch vaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan