Laptop als alternatieve computer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomCZEE

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop, maar ik zou graag een beeldscherm hierop willen aansluiten als alternatief. Vooral omdat ik eens een groter scherm dan mijn huidige 15,6 inch scherm.

Graag hoor ik van iemand of het mogelijk is om dit te doen. Ik weet wel dat het mogelijk is om een beeldscherm aan te sluiten (ik heb immers HDMI-aansluiting), maar het lijkt me nogal lastig om ondertussen ook het scherm van mijn laptop te moeten gebruiken. :P

Je doet anders het scherm van je laptop gewoon dicht toch? Het is zeker wel mogelijk, hoewel ik het vaak lastig vind. een laptop is een draagbare computer, en als je die een groter scherm geeft dan heb je die later niet meer. Het is voor mij te afwisselend

Maar in feite wordt mijn laptop dan dus eigenlijk een soort desktop?

Nee, je scherm word een uitbreiding. Je titel is ook helemaal fout waarschijnlijk omdat je net als iedereen vroeger met het woord "Computer" het beeldscherm bedoelde.
De titel "Laptop als alternatieve computer gebruiken" hoort "Scherm als uitbreiding gebruiken op mijn laptop" te zijn.

Je kunt bij de eigenschappen kiezen op welk scherm het beeld wordt weergegeven. Ook kun je twee schermen gebruiken zodat je bureaublad groter wordt,

@nestles Maar je zei zelf dat mijn laptop dan dichtgeklapt moet worden, waardoor het nooit als uitbreiding kan dienen. Want het scherm van m'n laptop gebruik ik dan niet, hé...

@Thiemo Wist ik wel, hoor. :) Ik ben niet zo dom als ik lijk, haha (mag ook niet als je bedenkt dat ik systeembeheer wil gaan doen, haha). :P

Als je die kant op gaat hoor je dat soort dingen al als voorkennis te weten.
Ik bedoelde dat ik mijn laptop op dat soort momenten dicht had geklapt. Vooral omdat ik dan meestal een film keek ofzo.

Maar ik wil een eventuele monitor als permanente vervanging gebruiken, hé. :P

Laatst bewerkt:
Als blut zijnde kan ik helaas geen desktop aanschaffen. Tenminste, niet als ik er een fatsoenlijke monitor + keyboard bij wil hebben. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan