laptop altijd op internet, pc niet als laptop aan staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

robhut

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
hallo,
Ik heb hier het volgende probleem.
Ik heb een draadloos netwerkje thuis, beneden op de laptop heb ik altijd goede internet verbinding, maar als mijn zoon op zijn kamer internet wil gebruiken als mijn laptop aanstaat heeft hij geen internet (ook draadloos). zelf heb ik het gevoel dat ik zonder te weten ergens heb ingesteld dat mijn laptop prioriteit heeft, maar dat is niet bewust gegaan. weet iemand wat ik kan veranderen?

probeer eens

een router heeft een reset button aan de voro k ant anders wel aan de achter kant als de pc met draad verbonden is probeer dan eens met draad in te loggen en daarna de wlan intestellen met alle beveilnigen die je wil
wanneer d e pc boven ook met draadloos verbonden is kan het mogelijk zijn dat geen bijna geen singaal heeft dit kun je oplossen met een aantal dingen router verplaatsen
kan ook zijn dat als de pc boven met draad verbonden is dat een en knik in zit
dus kijk het alleemaal ff na of probeer boven met de laptop internet te verkrijgen

even in je router kijken of je dhcp wel hebt aanstaan en of je bij draadloos geen beperkingen hebt ingesteld.

Controleer ook de ip-range, of die voldoende is, voor het aantal pc's die je wilt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan