Laptop Apple voor kantoor apps gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Beste mensen,

Geld groeit me niet op de rug, maar durf nu eindelijk de overstap te maken naar een Apple laptop.
(verplaatsing laptops binnen gezin).

Graag zou ik weten: wat is op dit moment een optimale keuze vwb een Apple Macbook Air Apple Macbook Air.jpg(want: laptop)?

zelf heb ik een macbook pro 13 inch met 8 Gb intern geheugen. een 256 ssd schijf erin en loopt als een zonnetje.
Voor mij ruim voldoende.

Ok. ;) Wat doe je er op, als ik vragen mag?

huis tuin en keuken gebruik.
office voor mac erop gezet.
niks bijzonders eigenlijk.
alle standaard programma gebruik ik eigenlijk wel die erop staan.
het werkt eigenlijk geheel samen met mijn ipad en iphone.
1 keer instellen en alles loopt synchroon

Laatst bewerkt:
Kee, heb nog geen iPad of iPhone.

Meeste creatieve personen die ik ken (musici, audio tech) hebben zo'n Pro versie.

Is het voor jou niet een beetje 'overkill'? (voor mij dan ook, doe ongeveer dezelfde dingen).

De vraag is wat je wil gaan doen op die Macbook Air (11 of 13")? En is dit een nieuwe of een tweede hands?

ik heb bewust voor de pro gekozen.
hier kun je namelijk een hd wisselen.
de air heeft die mogelijkheid niet.
overkil....zou best mogelijk zijn maar er zijn een paar extra aansluitingen, die ik wel eens gebruik.
Het is echt heel persoonlijk.

Zou dan om een nieuwe gaan. Schermdiameter nog geen voorkeur.
Hetzelfde als puppie eigenlijk, ook fotobewerking. Geen heftige dingen.

Laatst bewerkt:
als ik een advies mag geven dan toch zeker een 13 inch scherm.
Leest net prettiger dan een 11 inch.

Ik zou dan de Air links laten liggen en kiezen voor een Macbook Pro. Deze zou ik gelijk vol gooien met 16Gb geheugen en eventueel een SSD.

Macbook Pro: 1199 euro (http://store.apple.com/nl...=MD101N/A&step=config)
500 GB SSD: 200 euro (pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB)
16 Gb geheugen: 2x 55 euro (pricewatch: Crucial Mac Memory CT8G3S160BMCEU)

Totaal: ±1500 euro.

en is er in rijswijk een mediamarkt...loop daar dan eens naar binnen dan kun je ze in het echt zien en voelen.

Eergisteren nog geweest, voor een airco :d

Het is natuurlijk altijd prachtig spul. Ik hoor ook vaak heel positieve geluiden.

Punt is wel dat ik erg veel met Windows heb gewerkt en ook wel comptabiliteitsproblemen ervaar (leesbaarheid harde schijven).

Daarbij zou de aanschaf meer een 'cadeautje voor mezelf zijn', dan een echt noodzakelijke. Prijs is natuurlijk 2x zo hoog (maar dan hebbie ook wat).
16 Gb voor alleen kantoorapps is natuurlijk ook heel veel. Maar aan de andere kant zou je dan weer wel klaar zijn voor 'meer', iets dat me ook altijd aanspreekt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan