Laptop / ASUS f550L niet meer aan te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Itsrobinn97

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2015
Hallo, toen ik gister avond mijn laptop had afgesloten dacht ik dat ik hem vandaag gewoon weer zonder problemen zou kunnen op starten , dus niet . Toen ik hem vanmorgen aanzetten bleef het maar bij een zwart beeld , ik kan de muis bewegen etc maar meer niet , hij krijgt gewoon stroom
Binnen en de batterij is vol , als ik hem helemaal uit zet en weer aan krijg ik gewoon nog het asus opstart menu te zien maar daarna gebeurd er niks . Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen . OS = windows 8 , de laptop is nog geen jaar oud. mvg Robin

Probeer het volgende:
verwijder de adapter en accu.
Druk vervolgens een paar keer op de Aan / Uit schakelaar zodat de condensatoren ontladen worden.
Plug de adapter in maar laat de accu er nog even uit.
Start de laptop, werkt dat..?
Zo niet, zet de laptop uit en verwijder de adapter. Druk wederom een paar keer op de Aan / Uit schakelaar zodat de condensatoren ontladen worden.
Plaats de accu en start weer op.
Als hij nu weer blijft hangen op een zwart scherm met alleen een werkende cursor, druk dat de Windows-toets +P en kijk of Windows geladen wordt, herhaal desnoods deze toetsencombinatie een paar maal.

Is er enige vooruitgang te zien..?

De accu is zit helemaal
Vast geschroeft , is het wel slim om deze los te maken ook aangezien je volgens het boekje de batterij er niet zelf uit moet halen

Vastgeschroefd..?
Wazig, nog nooit eerder meegemaakt maar ik doe niet veel met laptops.
Dan laat je de accu zitten en probeer de opstart met daarna de Windows +P toetsen..
Geeft dat effect..?

Je hoort wel dat de laptop gewoon opstart maar er is nog steeds geen beeld , nadat ik op windows + p drukte kwam er heel kort een blauwe strook aan de rechterkant

Zodra ik de cursor beweeg zie je deze 2 seconde , daarna wordt hij onzichtbaar en na ongv 4 sec is hij weer zichtbaar met een laad cirkeltje ernaast

Probeer het volgende:
verwijder de adapter en accu.
Druk vervolgens een paar keer op de Aan / Uit schakelaar zodat de condensatoren ontladen worden.
Plug de adapter in maar laat de accu er nog even uit.
Start de laptop, werkt dat..?
Zo niet, zet de laptop uit en verwijder de adapter. Druk wederom een paar keer op de Aan / Uit schakelaar zodat de condensatoren ontladen worden.
Plaats de accu en start weer op.
Als hij nu weer blijft hangen op een zwart scherm met alleen een werkende cursor, druk dat de Windows-toets +P en kijk of Windows geladen wordt, herhaal desnoods deze toetsencombinatie een paar maal.

Is er enige vooruitgang te zien..?

Ik heb dit gedaan maar ik heb nog steeds het zelfde

En meermaals op de Windows +P toetsencombinatie drukken laat hem ook niet verder opstarten / beeld geven..?

Je hebt er garantie op.
Je had een systeemherstelschijf gemaakt?
Zo ja, daar mee opstarten en de opties voor een opstartherstel proberen.

Hallo

"Mogelijk dat het aan de video kaart ligt , kan deze zomaar kapot gaan?"

Uiteraard ... maar niet na slechts 1 jaar ... zelfs niet indien deze tot nu toe nog niet zuiver/stofvrij zou zijn gemaakt ... iets wat de uiteindelijke levensduur wel bevordert ...

Controleer of je nog in het b.i.o.s. scherm van deze laptop kunt geraken , met korrekte beeldweergave ... meestal [DEL] of [F2] , etc ...

Ik gok echter eerder op een corrupte windows , of ... een defekte harddisk.

Indien de harddisk niet aan schokken onderhevig is geweest (is een fragiel onderdeel) , is een corrupte windows in dit geval de meest realistische mogelijkheid ...

Crystaldiskinfo is een nuttig prg om te weten in welke fysiek toestand uw harddisk nu is ....

Systeem dient dan wel nog te kunnen opstarten ... of je dient de h.d.d. te monteren in een ander wel korrekt werkend systeem ...

Peter

Hallo

"Ach, geen antwoorden geven maar wel weer een vraag stellen.....
Succes ermee. "

Komt jammerlijk genoeg steeds meer en meer voor op deze site ...

Een antwoord geven op dergelijke "topics" , is uiteindelijk uw eigen beslissing ...

Meestal geef ik slechts 1 enkel antwoord op een topic die mij aanstaat ... indien deftig omschreven ... indien niet ... , dan doe ik zoals t.s. geen moeite ...

Grtz

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan