laptop asus k52dr geschikt voor ander os?

Status
Niet open voor verdere reacties.

letsdoit

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo allemaal,
ik heb net een asus k52dr gekocht (quad core).
Wil hier op naast windows 7 ook xp installeren en eendual boot maken.
nu heb ik na wat surfen begrepen dat de laptop niet gegarandeerd op xp werkt.
Is dat zo en moet ik daarvoor speciale drivers gebruiken. Hoe kom ik aan die drivers?
Kon niet vinden of deze laptop wel op xp werkt. Heb er ook nooit bij stil gestaan dat dat wel een niet het geval kan zijn.

als ik na het maken van de juiste partities xp heb geinstalleerd, kan ik dan met de recovery disk windows 7 weer installeren? of verandert dit ook weer de gemaakte partities?

Wie weet raad?

Hoi...

Op de site van asus wordt geen ondersteuning gegeven voor bijv vista of xp.
Voor deze drivers zul je dus een helse zoektocht moeten gaan houden op het WWW om voor alle onderdelen vista/xp te vinden.

dan zul je dus alle onderdelen moeten gaan opschrijven en op zoek gaan.Blijft ook waarschijnlijk nog je probleem met sata driver(xp).

Het zou mijn keuze niet zijn;)

Windows 7 met XP uiterlijk

Hoi Frank,

Dat ziet er niet best uit. Had hier nooit aan gedacht voordat ik de laptop kocht.
Echter:

Heb inmiddels een tip van iemand gekregen. Moet het zelf nog proberen, maar misschien heeft iemand er al wat aan of er ervaring mee. met de volgende link kun je een programa down loaden (gratis) om met windows 7 weer de XP look te krijgen.

http://computertotaal.nl/article/20663/classic-shell-1-0-2-klassiek-startmenu-voor-windows-7.html

Blijkbaar kun je hiermee de layout weer krijgen zoals dat met XP gebruikelijk was + nog wat andere handigheidjes.

Laatst bewerkt:
waarom van windows 7 naar xp? is de 7 slecht ofzo? Ik krijg binne kort mijn nieuwe laptop en heb nu dus nog xp en zal dus met windows 7 moeten gaan leren werken ben eens benieuwd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan