Laptop Asus X71 wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

smiggels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2014
Gisteravond/nacht heb ik nog gewoon op m'n laptop gewerkt, maar vanochtend wilde hij niet opstarten. Ik heb de laptop niet geheel afgesloten, maar in de slaapstand gezet. Maar dat doe ik wel vaker en dit is de eerste keer dat ik 'm niet aan de praat krijg. Het klinkt alsof ie gewoon opstart, maar ik kan dat niet zien, want het scherm blijft zwart. De laptop is al 'n oud beestje, echt aan vervanging toe, maar zou 'm graag nog aan de praat krijgen zodat ik alle recente bestanden nog kan opslaan. Wie weet raad?
Bij voorbaat heel veel dank!

Probeer het volgende:
De voeding er uit.
De batterij / akku er uit.
Na een minuutje zaak weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten en proberen.

Lukt dat niet, nog eens en laat de akku er uit en alleen op de voeding opstarten.
succes ermee.

Helaas...geeft niet het gewenste effect...twijfel er ook aan of de laptop goed opstart, zie alleen in het begin het activiteit-lampje knipperen, en dan niets meer...je hoort 'm wel de hele tijd...de fan neem ik aan...

Jammer,
Verder kan ik je ook niet helpen.
Ik denk dat het reparatie tijd is, dwz als het nog loont voor de laptop.
De schijf kun je er uit halen en met bv http://www.alternate.nl/Sharkoon/DriveLink/html/product/73247/?tk=7&lk=9836 aan een andere computer hangen. Dan heb je weer toegang tot al je data.
Als je voor reaparatie kiest kun je misschien het beste naar een locale computer zaak gaan en je daar laten informeren.

Heb de laptop naar een vriend gebracht die veel van PC's e.d. weet... conclusie: laptop overleden. Misschien nog wel te repareren, maar voor zo'n oud beestje als die van mij is dat gewoon zonde van het geld. Dus alle data eraf gehaald en nu op zoek naar een nieuwe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan