Laptop audio probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

paperxwings

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Ik heb een probleempje met mijn laptop.
Ik sloot gisteren mijn koptelefoon aan via de audio ingang aan de voorkant van mijn laptop en hij deed het gewoon.
Toen ik de koptelefoon uit de laptop haalde en geluid probeerde af te spelen, kwam er geen geluid uit de speakers.
Als ik de koptelefoon gebruik, doet hij het wel gewoon.
Kan iemand helpen?

Hallo

Ervan uitgaande dat de interne speakers wel korrekt werkten alvorens de koptelefoontjes in te pluggen ....

In het female 3.5 mm stereochassideel ingebouwd in de laptop zit er een schakelkontakt ....

Deze maakt een doorverbinding indien er geen koptelefoon is ingeplugd .

Vermoedelijk zit er nu stof of vuil tussen zijn kontaktpunten .

Een beetje kontaktspray , en/of even voorzichtig uiblazen d.m.v. luchtdruk is meestal de oplossing (ook eventueel eens enkele malen in/uitpluggen is soms genoeg)

Ps.: jammer geen vermelding merk/typenr/ouderdom

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , afblijven , en dit eventuuel laten doen door iemand met de nodige ervaring/kennis.

Peter

Ik heb een Asus 71SE Pro laptop van 3 weken oud.
ik heb al geprobeert een paar keer in/uit te pluggen en erin te blazen, maar dat had geen effect. wel hoorde ik soms een tikje uit de speaker als ik uitplugde

Vanmorgen toen ik de laptop aanzette, hoorde ik wel de opstarttune van Asus, maar toen ik muziek afspeelde, deed hij het niet.

Heb je nog andere ideeën?

Hallo

Dus ....

Het blijkt dus uiteindelijk ... samengevat een ... "Asus 71SE Pro laptop van slechts 3 weken oud." te zijn die een niet nader bepaald audio signaal weigert af te spelen op een niet vermeld operating systeem ...?? (vermoedelijk vista ???)

Mp3 , Wav , ??? , audio c.d. ... en ... uiteraard welk o.s. ???

Peter

Inderdaad Vista ja, maar hij speelt helemaal geen enkel geluid af.
Hij staat ook nergens op mute.

hallo, ik heb hetzelfde probleem bij mijn nieuwe toshiba laptop.
heb jij hier al een oplossing op gevonden? Weet dat ik een beetje laat ben maar je weet maar nooit he.
Mvg jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan