Laptop automatisch opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorediej

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Hoi, ik weet niet of dit de goede plaats is maar ik heb een vraag m.b.t. met Win 7 laptop.

Af en toe wil hij wel eens uitvallen en nou is mijn vraag: Is het mogelijk om mijn laptop automatisch opnieuw te laten starten nadat deze is uitgevallen, en zo ja hoe?

Hallo Jorediej

Start je hem op met de accu. Of op stroom maakt dat verschil. Probeer beide eens. Zou aan de accu kunnen ligggen. Het is maar een idee.

Uitgevallen, is natuurlijk nooit goed!
Los dat probleem eerst op!

Geen malware? Scan eens met Mbam.
Niet te warm? Houd de temp eens in de gaten? Fans schoon?
Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?
Geen nieuwe hardware/software?
Kan je aangeven sinds wanneer dit begonnen is? Zo ja, zet dan eens een systeemherstelpunt terug.

Als deze is uitgevallen en niet opnieuw opstart.
Controleer dan eens in opstart- en herstelinstellingen tabblad geavanceerd of dit wellicht is uitgeschakeld.

Uitgeschakeld is eigenlijk aan te bevelen omdat je heirmee mogelijk een bsod (blauw scher met foutmelding) onder ogen zou kunnen krijgen.

Zoals Zoefff aangeeft is een herstelpunt inderdaad aangeraden, het kan zijn dat je een script malware meegekregen heb met een download. Dit hoeft niet aan je laptop zelf te liggen maar kan zo meekomen met een download. Zo'n script kan zodanig geschreven zijn dat je laptop bijv elke 10 minuten na opstarten laptop uitvalt. Probeer een herstelpunt uit te voeren, mocht dit niet werken zien we graag weer bericht van je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan