Laptop batterij doet heel raar en gaat steeds sneller leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Ik merk dat mijn laptop (Asus N75SF) steeds sneller leeg gaat. Ik heb niet geoverclockt of wat dan ook. Soms speel ik BF3 maar dan haal ik de accu eruit omdat de laptop dan wel 80c wordt.
Ook merk ik dat de tijden niet kloppen. Nu zit ik net een 45 minuten erachter en geeft hij aan 76 procent 1 uur en 54 minuten.
Nou kijk ik 3 minuten later nog eens. 75 procent 2 uur en 58 minuten.
Nou kijk ik nog een paar minuten later. 73 procent 58 minuten.

Echt heel vreemd. En de eerste dag (27 december 2011 dacht ik) ging hij sowieso 4:30 mee.
Nu de laatste tijd nog geen 3 uur :'(.
Hoe kan ik dit voorkomen dat het nog erger wordt?

Als ik de accu erin heb zitten ben ik aan het internetten meestal. Gamen doe ik zonder accu op netstroom.

Laatst bewerkt:
Hoe snel de accu leeg raakt, heeft er mee te maken met wat er allemaal op de achtergrond draait. Als er op de achtergrond veel dingen draaien zal hij sneller leeg gaan.

Als u de laptop altijd, met de batterij erin, aangesloten laat op het stroomnet, dan zal de batterij na een paar jaar op zijn. Het permanent opladen van een batterij bekort de levensduur aanzienlijk.

Als de laptop bijna altijd op dezelfde plek staat is het daarom beter om de batterij eruit te halen en altijd alleen de stroomvoorziening te gebruiken.

Bent u erg mobiel, dan is het het beste om zoveel als mogelijk alleen de batterij te gebruiken en alleen aan de stroomvoorziening te koppelen als de batterij zegt dat ie opgeladen moet worden. Als de batterij dan opgeladen is, dan weer de stroom afkoppelen.

Dat doe ik ook. Als hij bij 100 % haal ik hem er sowieso uit of ik gebruik hem zonder netstroom. Ik laat hem nooit 100 % in de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan