Laptop batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Dag Allen,

Met mijn laptop heb ik het volgende probleem. Regelmatig als ik de laptop van de lader haal, geeft hij na een uur bijvoorbeeld nog steeds 97% weer. Als ik dan de laptop in slaapstand zet en weer aan zet, blijkt dit nog 53% te zijn. Soms loopt het dan later weer op naar 61 en zakt vanaf daar weer naar beneden, soms blijft hij gewoon zakken. Probleem: soms valt de laptop ineens uit zonder de 10% geraakt te hebben en soms gaat het prima. Ik trek de batterij in principe altijd leeg (tot 5-7% als ik er bij ben 6-7% voor ik 'm weer aansluit en soms gaat ie in sluimerstand omdat de 5% bereikt is en hij het wel goed meette). Kan iemand me vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat de laptop gewoon meet hoeveel batterij er nog over is en niet plotseling uitvalt omdat er "niets" meer bleek te zijn?

Tnx!

Ik vrees dat je hier te maken hebt met een kapotte accu...
Welk merk en type is de laptop, welk OS heb je?

Medion laptop, ong 1,5 jaar oud. Hij doet het overigens nog wel prima qua tijd. Normaal gesproken red ie 2,5-3 uur op de batterij bij internetten/tekstverwerken (film iets minder), hij meet alleen niet goed hoeveel er nog over is... Windows 7 home premium.

ik vrees ook dat je accu kapot is, ik denk dat je het beste je batterij een beetje spaart, dus als je thuis bent je batterij uit je laptop halen en gewoon via de stroomkabel insteken. Wanneer je dan ergens heen moet steek je de volgelade batterij er gewoon terug in en dan maar hopen dat hij lang mee kan :D

hmm dat is vervelend. Het rare is gewoon dat het ding soms tijdens het laden blijft steken op 70% en als je 'm dan in slaapstand zet en weer aan, heeft ie ineens wel 100% en zo dus ook naar beneden, soms blijft ie een uur hangen op 98% en dan even slaapstand en voila 53% over. Soms gaat het overigens perfect, keurig terug naar 10%, 7% en dan pas sluimeren bij 5%... Zo onbetrouwbaar XD

Tnx Peter, ga ik daar even kijken.
Ik ben altijd zuinig op m'n laptop, gebruik 'm "intensief", ofwel; elke dag, maar geen bijzondere dingen. Aan de lader en op batterij afwisselend, regelmatig tot ie "op" is (5% was dat gewoonlijk).

Medion Akoya p6812 md 98761 is het model trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan