Laptop & beamer koppelen (als 2e monitor)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hallo luitjes,
Ik heb een laptop waar ik muziek mee afspeel en inmiddels hebben we ook een beamer aangeschaft...wat ik nu graag zou willen:

Met een feest wil ik graag via de laptop de muziek sorteren en afspelen, en ondertussen op de beamer foto's laten zien afgewisseld met songteksten van de muziek die ik speel, zodat met naar hartelust mee kan bléren...;-)

Ik weet dat ik de beamer als 2e monitor kan aanduiden via de laptop, maar ik heb geen idee hoe, wat, waar en met welke instellingen.....?

Wie o wie kent deze constructie en kan mij helpen?

Groetjes Christa

Het hangt af van de videokaart die je hebt hoe de instellingen gedaan moeten worden.

De eerste keer moet je de beamer aansluiten op de tweede video uitgang van je laptop,

Dan op je bureaublad klik je met de rechtermuisknop,
Kies eigenschappen en dan moet je in de diverse mappen; ook onder geavanceerd, zoeken naar video2 of iets dergelijks. Afhankelijk van het stuurprogramma vind je daar een aanwijzing hoe je video2 in moet schakelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hm... nog niet zo heel veel eerlijk gezegt :o Ik ga wel eerst even wat vogelen.
Ik heb de laptop nu thuis en dan kan ik het toch ook testen met de monitor van mn pc???

Christa Bouwens zei:
Hm... nog niet zo heel veel eerlijk gezegt :o Ik ga wel eerst even wat vogelen.
Ik heb de laptop nu thuis en dan kan ik het toch ook testen met de monitor van mn pc???

Inderdaad!:D

Ben ik weer... het is gelukt!!!!! Het ging vrij simpel, al kan ik het nu zo niet 1, 2, 3 herhalen... sorrie!

Maarrrrrr... 1 ding werkt niet: ik het een mooi proggie voor een foto-slideshow, maar die springt elke keer terug naar de hoofdmonitor: PictureGo. Hoe kan dat? Word bv blijft wel netjes op het 2e scherm staan.

Christa Bouwens zei:
Ben ik weer... het is gelukt!!!!! Het ging vrij simpel, al kan ik het nu zo niet 1, 2, 3 herhalen... sorrie!

Maarrrrrr... 1 ding werkt niet: ik het een mooi proggie voor een foto-slideshow, maar die springt elke keer terug naar de hoofdmonitor: PictureGo. Hoe kan dat? Word bv blijft wel netjes op het 2e scherm staan.

Heb daar geen kant en klaar antwoord op. Het zou met de pixel instelling van de tweede monitor te maken kunnen hebben. Is die wel gelijk aan de eerste monitor. Het probleem zal zich ook kunnen voordoen als je de beamer aan gaat sluiten en de beamer zich niet automatisch aanpast aan het oplossend vermogen van de eerste monitor.

Mogguh!
Nee, ze zijn inderdaad verschillend. Dan zal dat het inderdaad wel zijn. Ik ga het van de week testen met de beamer. Ik laat het wel weten nog. En anders gaan we op zoek naar een ander programmaatje om een slideshow te maken (suggesties?).

Groetjes en fijn weekend!

Christa Bouwens zei:
Mogguh!
Nee, ze zijn inderdaad verschillend. Dan zal dat het inderdaad wel zijn. Ik ga het van de week testen met de beamer. Ik laat het wel weten nog. En anders gaan we op zoek naar een ander programmaatje om een slideshow te maken (suggesties?).

Groetjes en fijn weekend!

Helaaas, ik heb mij nog niet op dit vlak begeven.:)

Hoi, even weggeweest.. en dus moet er nog steeds getest worden (volgende week). Wilde ik even laten weten. Wordt vervolgt!
Groetjes Christa

Jawel, de beamer doet het!!!! Helemaal top zelfs! Alleen het diaprogramma doet het niet, dus ik ga maar op zoek naar een ander programma.

Andere vraag: als ik achter de laptop zit, kan ik nét het scherm niet zien van de beamer. Kun je op je bureaublad van de laptop een soort 'split screen' maken? Dat ik dus een klein stukje op mn scherm zie van de tweede monitor zeg maar?

Groetjes Christa

Of je de beamer tegelijk op het scherm van de laptop kunt zien hangt ook weer af van het videobesturingsprogramma. Dit moet dus ergens te zien zijn bij de scherminstellingen. Bij mijn NVidia GeForce driver kan dat wel. Het zit daar onder instellingen.

Ja, dat heb ik, maar waar is daar?
Ik heb de laptop weer thuis staan nu, dus ik kan het vanavond met mijn eigen monitor testen.

Ja, dat heb ik, maar waar is daar?
Ik heb de laptop weer thuis staan nu, dus ik kan het vanavond met mijn eigen monitor testen.

Rechtsklik op het scherm, ga naar eigenschappen en dan naar instellingen daar zou een toets moeten staan als 'advanced' of 'Uitgebreid'. Daarna komt er een scherm waar je o.a. de instellingen van het tweede scherm kunt regelen. Maar dat varieert van stuurprogramma tot stuurprogramma. Ik kan daar verder niets over zeggen.

Aha, die weet ik wel te vinden...dat is het ATI-verhaal, maar weet je hoevel instellingen je daar hebt??? Dan ga ik daar nog maar eens op mn gemak snuffelen!
Wordt vervolgt!

Hoi,
Nou, het verhaal met de diavoorstelling is opgelost: ik heb nu Irfanview gebruikt en die blijft dus wel op het grote scherm staan!!! YEAH! Tot zover gaat het zaterdag helemaal goed komen met het feest: muziek draaien op de laptop en ondertussen foto's op de beamer bekijken...TOPPIE!

Betreft het ' split screen' verhaal: ik heb even zitten zoeken in de instellingen van de videokaart, maar ik kan nergens iets vinden dat er op lijkt. Op internet heb ik wel de term ' Multiple Display' gevonden...Ik kreeg de indruk dat je hiermee meerdere vlakken op je beeldscherm kunt creeren? Is er iemand die weet of dit is wat ik nodig heb en hoe je dat voor elkaar krijgt???

Groetjes Christa

"Op internet heb ik wel de term ' Multiple Display' gevonden..."

Helaas hier houdt mijn kennis op! Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan