Laptop beeld passend krijgen op 42" Plasma scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootje

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 7520G en deze wil ik aansluiten op mijn Panasonic 42" Plasma scherm. Ik heb dit gedaan via een DVI ---> HDMI kabel. Maar wanneer ik dan ga kijken via de tv, dan past het scherm niet geheel op mijn TV-scherm. De randen vallen dus weg.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

ik heb een 25/26 inch met hetzelfde probleem,

een randje valt weg, en als je het beeld kleiner maakt is hij niet schermvullend... erg irritant dus,,,, ik heb hem met een VGA aansluiting ook DVI ---> hdmi dat werkt niet...

wat ik heb gedaan is, het beeld wat kleiner gezet (1280 X 700 ofzow :P weet ik niet precies ) nu mis ik een rand maar toch! :thumb: mischien een tijdelijke oplossing want een letter links missen is ook niks

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal je een lagere resolutie in moeten stellen in je Windows.

Heb ik al geprobeerd, maar blijft dan het zelfde probleem hebben...

Ik heb de oplossing gevonden!

Als je met de rechtermuisknop klikt op het bureaublad, dan kies je in het geval van op de Nvidia-configuratiescherm. Dan selecteer je het externe scherm. Dan komt er een stuk menu bij en kan je beeld aanpassen. Je krijgt dan een scherm in een scherm met pijltjes en die kan je verslepen om zo de schermgrootte aan te passen!:thumb:

Ik heb de oplossing gevonden!

Als je met de rechtermuisknop klikt op het bureaublad, dan kies je in het geval van op de Nvidia-configuratiescherm. Dan selecteer je het externe scherm. Dan komt er een stuk menu bij en kan je beeld aanpassen. Je krijgt dan een scherm in een scherm met pijltjes en die kan je verslepen om zo de schermgrootte aan te passen!:thumb:

ja in theorie wel ja, maar dan moet je die functie hebben :D en die heb ik niet(vond ik al vreemd) want dat is bij pc ook zo(met knopjes op het scherm of via een nvidia control panel of ati catalyst center)

Mm... dat is wel zo ja... Tja, ik spreek natuurlijk ook vanuit mijn ervaringen nu...

Mm... dat is wel zo ja... Tja, ik spreek natuurlijk ook vanuit mijn ervaringen nu...

ja tuurlijk :thumb: mooi voor je :D, ik heb voor mezelf ook wel oplossing gevonden.... maar dat werkt alleen in mijn situatie xD (beeld verplaatsen zodra stekker achterin word gedaan(auto) en dan terug als stekker eruit....

Ik had ook ergens iets gelezen over overscan. Dat schijn je bij bepaalde tv's te kunnen uitschakelen. Dan los je het ook op...

Ik had ook ergens iets gelezen over overscan. Dat schijn je bij bepaalde tv's te kunnen uitschakelen. Dan los je het ook op...

ja ;) ik had alle 100 de oplossing gehad.... maar wat blijkt... cd die meegegeven was was voor xp.... dus moest vista driver van site halen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan