Laptop beeldscherm gaat niet aan systeem wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooftop

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hallo,

ik heb een laptop maar de beeldscherm gaat niet aan soms wel soms niet
maar nu gaat ie helemaal niet meer aan je ziet wel als die aan gaat zo'n licht en weer uit niet wit maar beetje licht zwart 1 tel later helemaal zwart
niks ramelt etc.
heeft iemand raad?
want ik heb die laptop nodig voor school
Alvast bedankt:)
met vriendelijke groet,
Rouzy

Waarschijnlijk een probleem met de aansluiting op je moederbord of met je backlight. In beide gevallen niet zelf te repareren. Nu maar hopen dat je nog in de garantie zit want goedkoop zal het anders niet worden.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb vangisteren ff gekeken naar de beeldscherm kabel er was niks aan de hand
ik ben best wel handig met dat soort dingen ik repareer computers etc.
maar hoeveel gaat dat kosten?;)

Dus je heb je laptop open gehad begrijp ik? Vrees dat helaas dan wel je garantie weg is...

Is het ook niet je backlight?

Laatst bewerkt:
Als het je blacklight is reken op 250 euro.

laptop beeldscherm gaat niet aan systeem wel.

Heeft iemand nog raad?

Hallo.

Al met een externe monitor geprobeerd.
Doet hij het dan wel dan is je scherm van je laptop stuk maar doet de externe het ook niet dan moet je denken aan de videokaart in de laptop en dieis niet gemakkelijk te vervangen.
laten maken zal wel duur zijn kun je beter een nieuwe laptop kopen..

Groeten Cees.

Hallo.

Al met een externe monitor geprobeerd.
Doet hij het dan wel dan is je scherm van je laptop stuk maar doet de externe het ook niet dan moet je denken aan de videokaart in de laptop en dieis niet gemakkelijk te vervangen.
laten maken zal wel duur zijn kun je beter een nieuwe laptop kopen..

Groeten Cees.
Ja op mijn TFT scherm doet ie het ook niet (extern)
is er geen externe videokaart

Ja op mijn TFT scherm doet ie het ook niet (extern)
is er geen externe videokaart

Hallo.

Ik weet niet of er voor laptops ook externe videokaarten te koop zijn.
Dacht het niet maar dat is altijd na te vragen bij een pc winkel.
Zoniet dan moet je hem toch maar de winkel brengen om te repareren maar zal niet zo goedkoop zijn.

Groeten Cees.

als je een ext. scherm aan zet, moet je wel met je Fn F3 toetsen even aangeven welk scherm je wilt hebben,
ext scherm aansluiten houd niet in dat ie daar automatisch heengaat.

als je een ext. scherm aan zet, moet je wel met je Fn F3 toetsen even aangeven welk scherm je wilt hebben,
ext scherm aansluiten houd niet in dat ie daar automatisch heengaat.

Heb ik al geprobeerd maar lukt niet
ook met FN F5 en andere knoppen

Heeft iemand raad
Ik heb die laptop echt nodig voor school anders kan ik niks:confused:

Hallo

Heeft die laptop soms ook heel toevallig een merk en typenr. ???

Ouderdom ???

Zijn alle ventilatoren en aanzuigopeningen wel stofvrij ??

Indien je heel goed kijkt naar het t.f.t. scherm , zie je heel vaag echt niets van karakters op het scherm ??

Want ... , zoals het er nu voorstaat , ruikt dit heeel sterk naar een defekte "onboard " videochip hoor .(meest voorkomende oorzaak = uiteindelijk stof , maar dan krijg je voor het uiteindelijke falen nog andere symptomen v/d p.c. , waar je geen melding van maakt)

Peter

Hallo

Heeft die laptop soms ook heel toevallig een merk en typenr. ???

Ouderdom ???

Zijn alle ventilatoren en aanzuigopeningen wel stofvrij ??

Indien je heel goed kijkt naar het t.f.t. scherm , zie je heel vaag echt niets van karakters op het scherm ??

Want ... , zoals het er nu voorstaat , ruikt dit heeel sterk naar een defekte "onboard " videochip hoor .(meest voorkomende oorzaak = uiteindelijk stof , maar dan krijg je voor het uiteindelijke falen nog andere symptomen v/d p.c. , waar je geen melding van maakt)

Peter
Het is een Hi-grade van toshiba
type: Ultinote M6400
er zit wel stof ja als ik dat schoon maak is dat dan over?
de oude eigenaar rookt veel ik zie helemaal niks wel als ik 'm uitzet zie ik een witte flits
Laptop is ongeveer 2 jaar oud

Hallo

2e poging :

"er zit wel stof ja als ik dat schoon maak is dat dan over?" ---> indien de chipset niet reeds is overleden "misschien"

Zoals reeds eerder vermeld : Want ... , zoals het er nu voorstaat , ruikt dit nog steeds heeel sterk naar een defekte "onboard " videochip hoor .(meest voorkomende oorzaak = uiteindelijk stof , maar dan krijg je voor het uiteindelijke falen nog andere symptomen v/d p.c. , waar je geen melding van maakt)

Peter

Hallo

2e poging :

"er zit wel stof ja als ik dat schoon maak is dat dan over?" ---> indien de chipset niet reeds is overleden "misschien"

Zoals reeds eerder vermeld : Want ... , zoals het er nu voorstaat , ruikt dit nog steeds heeel sterk naar een defekte "onboard " videochip hoor .(meest voorkomende oorzaak = uiteindelijk stof , maar dan krijg je voor het uiteindelijke falen nog andere symptomen v/d p.c. , waar je geen melding van maakt)

Peter
Nee ik zie helemaal niks op mijn externe monitor maakt hij wel contact maar geen beeld
Want als die geen contact maakt zie je de lampje kniperen van de monitor

ik heb net even weer mijn beeldscherm afgeschroefd van mijn laptop
ik ging aan dat kabeltje zitten beetje mee bewegen zoiets heet toch inverter
toen dee ik 'm weer aan en toen deed ie het weer:) kan het ook aan die kabeltje zitten
maar toen ging ie weer uit ik ga zaterdag even zo'n kabeltje kopen maar denken jullie ook dat het aan dat kan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan