laptop beeldscherm probleem (xxodd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juusta

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Hallo,

ik heb een beetje een lastg probleem om uit te leggen omdat ik zelf niet helemaal weet waar ik moet zoeken.

Ik heb nu al een tijdje een laptop van xxodd (wat helaas natuurlijk failliet is, maar een prima laptop voor de rest) nu heb ik sinds kort wat problemen met mijn beeldscherm.
Dit houdt in dat als ik bezig ben op de laptop zonder adapter eraan. Het beeldscherm uit zichzelf op zwart gaat (waar ik nog voldoende batterij heb). Hij zet de laptop niet uit maar het beeldscherm gaat gewoon op zwart. Eventuele muziek of filmpjes blijft die gewoon afspelen, maar geen beeld.
Hierdoor moet ik de laptop dicht en open doen om het beeld weer te krijgen, of op de standbij knop drukken en daarna weer aanklikken.

Vandaag deed hij het zelfs even met de adapter eraan. Het beeld begint dan ook een beetje te knipperen of flikkeren maar niet extreem en schiet dan op zwart.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken, zal het aan de adapter liggen dat deze niet goed verbinding krijgt. Wordt hij te heet of heeft het met de aansluiting te maken van het beeldscherm op de laptop.

Ik hoor graag wat ideeen want zelf ben ik even radeloos.

groet Joost!

Hoi Juusta,
Heb je nagekeken bij 'Energiebeheer' hoe staat met Energiebeheerschema?
Succes ...

ik heb al de verschillende energiebeheerschema's gebruikt,

zo juist nog op energiebesparing, het duurt enig zins langer voordat het beeldscherm uitvalt maar uiteindelijk zonder de adapter er aan vast valt hij toch nog uit.

tevens is het beeld met de adapter er aan ook wat donkerder vaak, door het beeldscherm dan even heen en weer te bewegen wordt het weer duidelijker. maar dan begrijp ik niet zo goed waarom die zonder adapter alleen uitvalt want anders zou het een soort kabel kunnen zijn die misschien niet goed connect.

zou het ondanks de adapter aan de batterij kunnen liggen die erin zit, die tijdens de aansluiting met de adapter ook nog zorgt voor wat storing of is het volledig beeldscherm gevoelig.

weet ook niet zo goed waar ik precies langs kan gaan om het te laten zien ofzo.

Hoi Juusta,
Heb je nagekeken bij 'Energiebeheer' hoe staat met Energiebeheerschema?
Succes ...

Je kunt daar wijzigen na hoeveel minuten de laptop het beeldscherm uitschakelt en/of in standby-modus zet. Dat is wat mimica bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan