laptop beeldscherm stuk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

wasief

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
ik heb een compaq pressario c500 laptop.

eerste probleem was dat mn adapter het opeens had begeven, heb daar een nieuwe voor gekocht gewoon bij MYCOM een universele.
laptop deed het gewoon, alleen laadde hij m`n accu niet meer. nu wilde ik dus m`n laptop verplaatsen en hij was uit gegaan, heb alles weer aangesloten en opeens ging het beeldscherm niet meer aan, de lichten geven wel aan dat hij stroom ontvangt en het aan/uit-knop knipperd constant.

zou het nou aan de accu kunnen liggen? of aan de adapter? of is mn beeldscherm naar zn mallemoer:confused:

Als dat wel lukt is je videokaart nog goed
Lukt dat niet is misschien je backlight kapot of je inverter daarvan
reparatie is ca € 100

Als dat wel lukt is je videokaart nog goed
Lukt dat niet is misschien je backlight kapot of je inverter daarvan
reparatie is ca € 100

kan je backlight en/of inverter zelf repareren?
of moet dat echt door proffessionals gedaan worden?

kan ik geen hardware-reset uitvoeren? of bestaat dat niet?

Als je erg handig bent dan zou je het zelf kunnen Een reverter kopen kost ca € 22.50

Als je erg handig bent dan zou je het zelf kunnen Een reverter kopen kost ca € 22.50

ik ga vanavond maar eerst even proberen op een externe beeld.

bij HP kreeg ik een bedrag voorgeschoteld van 346 euro en dan werd alles gemaakt, kreeg ik ook weer opnieuw garantie, maar ja dat kost bijna net zo duur als een nieuwe laptop zelf.

Je kunt hier:http://www.laptopreparatie.nl/websh...th=27&osCsid=6a23874b4ece06171165d7a4ad95d386 eens naar toe bellen/mailen.

Snelle servioe en reële prijs

thanx:thumb: dit is zeker een uitkomst.

nou heb ik dus gister het geprobeerd op een externe beeldscherm, maar helaas ook deze laat de laptop niet werken:(

nou las ik dus net op die site van jou, dat als je een universele adaptor gebruikt het de laptop kan beschadigen, nou heb k dus laatst een universele adaptor aangeschafd zou het kunnen zijn dat het daardoor komt?

echt nogmaals bedankt voor je tip laura.:rolleyes:

Hoi !

Is mogelijk, heb slechte berichten over goedkope universeel-laders, omdat de geleverde spanning niet correct en constant zou zijn.

Als je op een externe monitor ook geen beeld krijgt ben ik bang dat je laptop inderdaad overleden is.

Moederbord is te vervangen, maar ja: de prijs.

Die is vaak hoger dan de economische waarde van de komplete laptop.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Is mogelijk, heb slechte berichten over goedkope universeel-laders, omdat de geleverde spanning niet correct en constant zou zijn.

Als je op een externe monitor ook geen beeld krijgt ben ik bang dat je laptop inderdaad overleden is.

Moederbord is te vervangen, maar ja: de prijs.

Die is vaak hoger dan de economische waarde van de komplete laptop.

Greetz,

Harry.

okee thanx voor je info harige harry.
maar stel als mn laptop het begeven heeft, hoe krijg ik mn bestanden en dergelijke op een externe hd? of kan dan de interne hd uit de laptop gehaald worden en in een pc gestopt worden? hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

Hoi !

Uiteraard kun je je bestanden veilig stellen.

Het eenvoudigste is inderdaad de harde schijf uit de laptop te nemen en via een koppelstuk in een desktop PC te zetten.

Zoiets: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16811993005 is in NL bij een goede PC-zaak ooki te koop !

Je kunt het ook laten doen: daar wordt meestal 50 euri's voor gevraagd.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Uiteraard kun je je bestanden veilig stellen.

Het eenvoudigste is inderdaad de harde schijf uit de laptop te nemen en via een koppelstuk in een desktop PC te zetten.

Zoiets: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16811993005 is in NL bij een goede PC-zaak ooki te koop !

Je kunt het ook laten doen: daar wordt meestal 50 euri's voor gevraagd.

Greetz,

Harry.

okee dat is al een verdere optie, hoe krijg ik de bestanden van mn bureaublad op de externe hd? is daar ook weer iets handigs voor of moet ik dan als 'kwijt' beschouwen?

Hoi !

Als wat op je bureaublad staat, staat dus ook op je HDD !

Maar: programma's kun je uiteraard niet overzetten, althans: die zullen op een andere PC niet werken.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als wat op je bureaublad staat, staat dus ook op je HDD !

Maar: programma's kun je uiteraard niet overzetten, althans: die zullen op een andere PC niet werken.

Greetz,

Harry.

okeey top.
een maatje van me, gaat de laptop inspecteren. ik hoop dat hij hem kan repareren. in ieder geval bedankt voor alle hulp, mocht het niet lukken dan val ik jullie weer lastig.
laat nog wel even weten hoe het verlopen is.

groetjes.

maatje van me is nog steeds bezig:confused:
hoe lang zou zoiets kunnen duren?

Hoi !

Bij mij: binnen 24 uur klaar, maar ik heb dan ook alle benodigdheden bij de hand.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Voor dit soort klussen gebruik ik geen uurloon maar een vaste prijs.

€ 40,= als je een extern medium mee stuurt waarop de bestanden geplaatst moeten worden.

€ 50,= als ze op DVD gebrand moeten worden.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan