Laptop beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rapchulp

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
13
Hallo,
ik heb een hp omnibook xt6200 en daarvan doet het beeldscherm het niet meer.
ik denk zelf dat het de backlight is want als je hem in vel licht houd dan zie je het heel erg vaag.
ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen en dat het hopelijk toch niet de backlight is...


:cool:
 
ik heb ook een laptop van HP,voor een half jaar terug bijna zover om hem weg te gooien
(extreem roze beeld lijnen strepen,bijna niet leesbaar,het is wel net anders als bij jou)rond gevraagd en werd mij geadviseerd een nieuwe te kopen of om er een losse beeldscherm bij te gebruiken,.....

Een kennis van mij heeft toen aangeboden om eens te kijken,hij kwam erachter dat er een aantal kabeltjes gebroken waren bij het open en dichtdoen van de pc hij heeft deze weer aan elkaar verbonden en walla draai nu weer op een pc die nieuw is,misschien heb je er iets aan,....
 
Zoals het omschrijft zou ik ook aan de backlight denken. Als je op een externe monitor wel beeld krijgt dan weet je in ieder geval dat het aan het scherm ligt.
Als je zelf handig bent (denkt te zijn) dan zou je kunnen kijken of je een los notebookscherm op de kop kunt tikken en die installeren.
 
Hallo

Mits er nog vaag beeld "data" op het t.f.t. scherm verschijnt , is het "defekt" : of... de ccfl backlight lampjes , of de invertor die defekt is.

Mits er geen melding wordt gemaakt dat deze laptop is gevallen , en de backlight lampen zelden of nooit defekt gaan , gok ik op een defekte backlight invertor.

Of ... de onboard s.m.d. zekering van de backlightinvertor.

Peter
 
ik heb ook een laptop van HP,voor een half jaar terug bijna zover om hem weg te gooien
(extreem roze beeld lijnen strepen,bijna niet leesbaar,het is wel net anders als bij jou)rond gevraagd en werd mij geadviseerd een nieuwe te kopen of om er een losse beeldscherm bij te gebruiken,.....

Een kennis van mij heeft toen aangeboden om eens te kijken,hij kwam erachter dat er een aantal kabeltjes gebroken waren bij het open en dichtdoen van de pc hij heeft deze weer aan elkaar verbonden en walla draai nu weer op een pc die nieuw is,misschien heb je er iets aan,....

Nou het was ook heel vaag eigelijk want ik was bezig op die laptop en in ene keer vil die uit toen starte hij opnieuw op (vanzelf) en toen had ik geen beeld meer..:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan