laptop beperkte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker235

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Berichten
111
Hallo ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht met windows vista home premium.Het probleem is ik kan niet op het draadloze internet,ik heb de juiste key ingevoerd maar ik krijg de foutmelding dat er maar een beperkte verbinding met internet is.

benny
 
Kijk op een andere computer na welke instellingen er in de draadloze router staan m.b.t. draadloze toegang.
Een paar dingen die ik me bij je probleem kan voorstellen:
1. DHCP serving staat uit op de router (dus dan zou je met vast ingestelde ip-adres, standaardgateway en DNS-server moeten werken).
2. Er is een MAC-filter ingesteld, waar het mac-adres van jouw nieuwe draadloze netwerkkaart nog niet in staat. Schakel MAC-filtering uit of voeg het MAC adres van jouw draadloze netwerkkaart toe.
3. Er wordt een 'zwaardere' encryptie gebruikt dan je laptop aankan (bijv. WPA2 terwijl je laptop alleen WPA aankan).

Succes,

Tijs.
 
Hallo ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht met windows vista home premium.Het probleem is ik kan niet op het draadloze internet,ik heb de juiste key ingevoerd maar ik krijg de foutmelding dat er maar een beperkte verbinding met internet is.

benny

Kijk bij je beveiligingsinstellingen.
TKIP of AES
Is van wezenlijk belang bij Vista. Dat is in elk geval mijn ervaring.
 
-DHCP server staat aan

-geen mac filter

-er is WPA gebruikt

-TKIP of AES staat aan en is de enige optie om uit te kiezen
 
Kijk na of er misschien een schuifje, knop of toetscombinatie nodig is om het draadloze gedeelte van de laptop te activeren.

Tijs.
 
Ik denk dat de afstand naar de draadloze router te groot is.
Probeer het eens als je naast de router gaat zitten met de laptop, dan weet je dat in ieder geval zeker
 
Kijk in ieder geval even na of er een apart programma bijgeleverd is voor het beheer van draadloze verbindingen. Ik neem aan dat de handleiding van de laptop hiernaar verwijst, mocht zoiets geïnstalleerd zijn.

Bijvoorbeeld Acer laptops hebben dergelijke software aan boord.

Tijs.
 
op deze was het ook al geinstaleerd ik snap het probleem niet,ik heb wpa-personal de laptop kan zelfs wpa2 dingen aan dus daar zit volgens mij het probleem niet ik probeer TKIP en AES maar ze doen het allebei niet,wat kan het probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan