Laptop bereik vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

shevchenko13

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
61
ey,

ik wil vragen hoe ik mijn laptop zijn draadloosinternet bereik kan vergroten ik heb gegoogled maar weet niet welke ding ik moet hebben

mijn laptop is een Acer aspire 7520
 
Ik neem aan dat je dus op dit moment gewoon je laptop in een kamer neer hebt gezet waar hij te ver zit van je router?

Je kan de ingebouwde draadloze netwerkkaart niet zo aanpassen dat hij meer bereikheeft.

Je kan overstappen op draft N. daarvoor zul je een USB appraat moeten kopen die in je laptop moet (ter grootte van een usb stick dus), en een nieuwe draadloze N router.

Ik zag toevallig vandaag in de folder van paradigit een setje staan van sitecom voor net geen 60 euro.

Dan heb je het usb geval voor je laptop en een nieuwe router, die een doorvoersnelheid heeft van max. 300mb/s en een groter bereik
 
Dat kan,

Maar heb je dan wel een draadloze router die N ondersteund, zo niet werkt het niet, en zul je dus ook een adnere router moeten aanschaffen. Probeer anders je router te verplaatsen of je laptop natuurlijk.

maar los zijn deze dingen ok niet heel goedkoop, bij bijv. bol.com, of je pc winkel, of iedere andere goede internet winkel zijn ze wel te krijgen.
 
Alleen zo'n usb-dingetje zal niets helpen. Je kunt pas van het grotere bereik profiteren met een compatible router zoals Thobe76 aangaf. Iets anders, je zou kunnen proberen een richtantenne op je huidige router aan te sluiten. Deze richt je dan naar de plek waar je met de laptop zit. Je kunt bouwpakketten kopen van zogenaamde Biquads. Deze zijn zelf makkelijk te maken als je kunt solderen. Let we'll, dit gaat allen op als je huidige router externe antenne's heeft die je eraf kunt draaien.
 
het is niet voor thuis maar als ik naar me vader ga. daar heb ik verbinding maar heel zwak daarom dat ik zo,n usbtje voor me laptop zoek.
 
Dan zul je toch echt eerst moeten weten of zijn router een draft N router is, anders werkt zon ding niet
 
Ik heb zo'n gevoel dat het gaat om een verbinding van 1 van de buuren
 
Als het gaat om de buren, tsja, zelfde verhaal... het is lijkt mijn verboden, maar als je er dan niet op kan dan zul je gewoon zelf een draadloze router moeten aanschaffen.
 
het is voor als ik bij me broer blijf paar dagen. ik heb zelf draadloos router. en ik gebruikt toch nog een kabel omdat het sneller gaat dus mij laptop is thuis met draadloos en kabel verbonden
 
Ik heb ooit eens gelezen dat je zelf een versterker kan maken met wat aluminiumfolie. Zoek maar eens op google. Het zou het bereik tog een beetje versterken mss juist genoeg om goed te kunnen surfen op internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan