Laptop bestanden overzetten naar andere laptop zonder USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Hallo,
Ik zit met een probleempje. Mijn laptop(Acer Aspire 7715) is nu bijna 2 jaar en vandaag hebben beide usb poorten het begeven. Ik zocht al reeds op google of het gemaakt kon worden maar ondervond dat enorm veel mensen met dezelfde laptop soort van Acer dit al voor hadden. Dus conclusie: moederbord vervangen of nieuwe laptop kopen.
Mijn keuze is de tweede omdat heel het moederbord vervangen wat te duur is en hij toch al bijna 2 jaar is en ik niet gelukkig ben met men acer ga ik volgende week een nieuwe laptop kopen.

Maar natuurlijk wil ik mijn bestanden graag mee overzetten maar zonder Usb is dit nogal moeilijk. Het gaat hier dus voornamelijk over enorm wat muziek,films en ook foto's.
Hoe doe ik dit het beste?

Alvast bedankt

Als je beide laptops straks heb aangesloten kun je toch een netwerk maken en zo de bestanden overzetten bijv.
Heb je de laptop nu draadloos?de andere laptop (volgende week de nieuwe) ook inloggen op je netwerk en beide op delen zetten.

Laatst bewerkt:
Ja zal dat eens proberen, nog nooit mee gewerkt zal het dan wel zien of het goed lukt ;)

Trouwens een ander vraagje. Ik probeer nu een SD kaartje iets over te zetten maar als mijn 2 usb een kortsluiting hadden(las ik op internet dat dit de oorzaak is als 1 van de 2 kapot gaat) zit die sd aansluiting daar ook ergens want ik zie mijn sd niet verschijnen in deze computer?

Bijna 2 jaar? aanspraak maken op je garantie! Europese wetgeving zegt dat je zowiezo 2 jaar garantie hebt, dus gewoon claimen (eerst bij de winkel waar je gekocht hebt).

Hoe je bestanden het beste over kunt zetten: delen via het netwerk (WiFi) is denk ik wel aan te raden zoals Maikel ook opgemerkt heeft.

Tevens nog 1 tip: koop geen Acer meer, deze zijn erg slecht van bouwkwaliteit en overigens ook slechte garantieprocedures!

Bijna 2 jaar? aanspraak maken op je garantie! Europese wetgeving zegt dat je zowiezo 2 jaar garantie hebt, dus gewoon claimen (eerst bij de winkel waar je gekocht hebt).

Hoe je bestanden het beste over kunt zetten: delen via het netwerk (WiFi) is denk ik wel aan te raden zoals Maikel ook opgemerkt heeft.

Tevens nog 1 tip: koop geen Acer meer, deze zijn erg slecht van bouwkwaliteit en overigens ook slechte garantieprocedures!

Ja inderdaad, ben van plan een Hp te kopen met 750 gig harde schijf en mijn acer aan mijn zusje te geven.
Wat je zegt over die garantie van acer, ik las via google dat andere mensen dit hadden gedaan maar dat ze niet konden winnen omdat dit onder 'accidental damage' bevalt.

Heel knap als je een usb poort door eigen schuld kapot zou maken, dan moet je er met een schroevendraaier in lopen peuren ofzo. Zoals gezegd: de garantie van Acer is prut, maar ik zou er wel proberen aanspraak op te maken omdat je hier gewoon recht op hebt!

Jaahh idd zou het ook niet aangaan,bestanden via netwerk overzetten en aan je zusje geven is een goede optie toch voor beide,zusje ook blij :thumb:

HD uitnemen en in externe case plaatsen, vervolgens met nwe laptop weer uitlezen ...

Image maken is de beste oplossing. Dan eventueel drivers aanpassen.

Ga eens naar www.consuwijzer.nl, en vebaas je over je rechten.
Wat ik voorheen al las, eerst naar de retailer (verkoper) stappen met een uitgeprintte uitleg (kun je vinden op consuwijzer) betreffende je garantie.
Is toch echt 2 jaar.
Anders je rechtsbijstand (als je die hebt) aanspreken.
Verkopers willen je graag afschepen met het l*lverhaal dat de garantie 1 jaar is, niet dus.:confused:

Laatst bewerkt:
Heb vandaag mijn nieuwe laptop gekocht(Toshiba Satelite)
Rond 9u begonnen met bestanden overzetten via thuisgroep maar dit duurt echt enorm lang. Wou mijn muziek collectie(60gig) ineens overzetten maar de tijd was 1 dag resterend lol. Iemand een snellere manier of doe ik iets verkeerd

Ehhh... image maken (zonder driveraanpassing) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan