Laptop bevriest bij bepaalde programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speksteen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Beste mensen,

Tot mijn spijt loopt alles vast wanneer ik specifieke programma's opstart. Dit gebeurt niet meteen, maar wel na enkele seconden. Het loopt bijvoorbeeld vast wanneer ik gebruik wil maken van 'HSPA USB MODEM' (internetten via een dongel), Steam (tijdens het updaten loopt hij vast), een mmorpg (hierbij gaat ie eerst naar updates zoeken wanneer je op start drukt en bij het zoeken naar updates loopt hij vast) Wel kan ik andere (zware) spellen opstarten zonder probleem waar ik geen steam voor nodig heb.

In Safe mode kan ik wel de boel updaten zonder dat het bevriest, dat is het gekke eraan. (wanneer ik terug ga naar normal mode bevriest het echter weer). Nadat ik windows (7, 64 bit) er weer vers op had gezet kon ik nog wel gebruik maken van zaken als steam. Na het updaten van windows kwamen de problemen, echter zijn het automatische updates dus ik neem aan dat daaraan niks schort. De specificaties:

http://tweakers.net/pricewatch/251421/asus-g60jx-jx032v.html#tab:info

Bij voorbaat dank!

ik weet ook niet precies wat de reden is, maar wel wat dit misschien zou kunnen veroorzaken. in veilige modus start (zoals je weet) windows alleen de nodige processen en in normale modus doet ie gewoon de hele heutemeute. dus misschien is het een virus of malware. maar malware zou je moeten merken (denk ik) en ik neem aan dat je al op virussen heb gescand met een up-to-date anti virus programma.

het is ook handig als je windows versie en service packs erbij vermeld.

greacus

Ik heb meerdere trials gebruikt van virusscanners en zonder resultaat. Momenteel maak ik nog gebruik van Microsoft Security Essentials en malwarebytes. K denk niet dat het een virus is, het ging om een splinternieuwe laptop. Hoe kan ik zien welke servicepack ik heb? Wat vaststaat is dat het om Windows Vista 7 premium 64 bit NL gaat.

Bedankt voor je reactie, greacus!

ehm, had je dit probleem al vanaf de 1e seconde dat je je laptop in gebruik had?

Als ik eerlijk moet zijn dan moet ik ja zeggen. Het begon toen ik in de trein wilde internetten via een meegeleverde dongel. Voor de updates kon het nog, maar heb ook een handjevol software van asus erop moeten zetten om de functionaliteit te vergroten en het waren eigenlijk vereiste programma's.

ga je laptop eens herstellen naar die herstelpunt,
zou moeten werken als het daar door komt

ik zat es te denken(doe ik zo af en toe wel eens) en wanneer de pc afsluit is het iedere keer wanneer je verbinding nodig hebt, maar je hebt wel gewoon internet en updates(denk ik). dus misschien heeft het iets met firewall te maken, maar dat verklaart trouwens niet waarom je pc uitschakeld.

ik zou trouwens ook eerst ff herstelpunt proberen.

ik zou het verdr niet weten, anders moet je even in de chat vragen(als je aangemeld bent boven in de menubald van helpmij.nl staat chat). die hebben voor mij ook al heelwat opgelost.

greacus

Bedankt voor de suggesties beste mensen. Voor een ander computerprobleem (desktop) ben ik naar Mycom gegaan en heb hen om advies gevraagd. De laptop ga ik maar terugsturen met duidelijke symptomen. 2x 35 euro voor onderzoekskosten gaat me iets te ver.

PS De laptop schakelt niet uit, het bevriest slechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan