Laptop bevriest elke 20 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocosun

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Klokslag elke 20 minuten bevriest mijn HP paviljon laptop (ca. 2 jaar oud) als ik er niet op werk. Ik moet hem dan uitdrukken en opnieuw opstarten. Dan doet alles het weer.
Als ik op bezig ben gebeurt er niks en werkt hij goed.
Ben al maanden aan het zoeken op diverse forums etc. maar kan niks vinden wat het probleem exact omschrijft. Vaak wordt gezegd dat "bevriezen" aan de ventilator/stof c.q. temperatuur kan liggen. Heb de laptop open gehad en alles voorzichtig schoongemaakt, maar dat heeft niks geholpen. Was ook nauwelijks stoffig van binnen.

Heb ook geen idee of het een hardware probleem is. Ik zou echter niet weten welke software instelling dit zou kunnen veroorzaken.

Kan iemand mij helpen?

Lijkt mij te liggen aan energiebesparende/energiebeheer maatregelen. Check de huidige instellingen, en zet die eens (tijdelijk) allemaal uit. Noteer wél even hoe het stond.

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ja, dat was een van de eerste dingen waar ik naar gekeken heb ;-)Ik heb heb zowel sluimer als slaapstand op "nooit" staan. Of zijn er nog meer instellingen?

Hoi !

Welk OS ?

Bij Win 7: Start - Configuratiescherm - energiebeheer.

Hier de gewenste stand kiezen.

Greetz,

Harry.

Er zijn ook instellingen die gaan over het (na een tijd van inactiviteit) uitschakelen van de harddisk, het in werking treden van de schermbeveiliging, het uitschakelen van de grafische kaart etc.

Dus (zoals ik al schreef) alle energiebesparende instellingen uitschakelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb alles bij geavanceerde instellingen op "nooit", maximaal etc. gezet
@Harry: ik heb Vista home en ook daar staat het op de plek die je aangaf, evengoed bedankt.

Nu natuurlijk de hamvraag: Heeft het geholpen?

Tijs.

O sorry, maar het stond daar allemaal al op...en dat heeft dus niet geholpen.

Ok, doe het volgende: Ga naar Apparaatbeheer, dubbelklik op de relevante zaken (geluidskaart, netwerkkaart(en), grafische kaart) en ga naar het tabblad Energiebeheer.
Zet alles uit, zodat ook in de apparaatsfeer niets gebeurt na een bepaalde tijd.
Ik noemde zojuist de belangrijkste zaken, maar je zou ook webcams, muizen, toetsenborden etc. in dat proces kunnen betrekken.

Tijs.

Ok ook hier heb ik alle vinkjes uitgezet bij de dingen waar het tablad energiebeheer stond. Nu maar weer afwachten wat er gebeurd.

Dan moet je maar eens in Logboeken gaan kijken of je daar wat duidelijkheid krijgt over wat er dan stopt. Ik heb zo snel geen ideeën meer.

Tijs.

Alles tips hebben niet geholpen. Ik heb mn laptop opnieuw geinstalleerd en windows 7 erop gezet. Geen idee waar het aan heeft gelegen maar alles werkt nu weer goed!

Evengoed bedankt!

Prima, bedankt voor de terugmelding.

Graag je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Bij mij staat die keuze niet. Alleen "vraag niet opgelost" en die kan ik verder niet aanklikken. Ben ik blond??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan