Laptop bevriest na tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Beste Lezers,
Ik ben in het bezit van een laptop met de volgende specs:
- XP Home SP3
- Intel CPU T2050 1.60GHz
- 1.60GHz klok, 1Gb RAM
- Avast virusscanner versie 5.0.677

Sinds kort bevriest de laptop, maakt niet uit in welke applicatie. Dan doet muis en toetsenbord het niet meer, maar bijvoorbeeld de bewegende advertenties op helpmij.nl blijven wel bewegen. Soms wordt ook het scherm zwart en moet ik de laptop via de aan-/uitknop uitdoen. Dan moet ik echt 10 minuten wachten, voordat het weer normaal opstart.
Ik heb de laptop al via Sysem Mecanic laten scannen, gedefragmenteerd, maar hij blijft het doen.
Ook de USB-poorten doen het dan wel en dan niet. Net kreeg ik ineens een melding dat een USB-apparaat niet goed was aangesloten, maar er zit niets in de USB-poorten.
Ik heb ook even gekeken bij Processen en op dat moment stond er bij System 99. Dat was op het moment dat de laptop héél langzaam was.
Kan het iets met de interne batterij te maken hebben? We werken eigenlijk altijd via de netstroomvoeding, maar laten de laptop wel in de slaapstand staan (via Fn F4).
Enig idee wat hier mis kan gaan?

Hallo codGmer,

Ik heb je advies opgevolgd en inmiddels uitgevoerd. Weet jij hoe het komt dat dit programma toch nog iets van 200 geïnfecteerde bestanden heeft gescand, terwijl System Mecanic dit niet heeft gevonden?

Hallo,

Malwarebytes Anti-Malware is een van de meest gebruikte gratis Virusscanner en de betrouwbaarste,
Ik gebruik het al jaren en dankzij Malwarebytes Anti-Malware heeft mijn pc bijna nog nooit last van problemen gehad.
Het word tevens ook aangeraden op andere forums zoals http://www.hijackthis.nl/forum/index.php
Is uw probleem opgelost na het scannen?

Mvg codGmer.

Laatst bewerkt:
Hallo codGmer,
De laptop heeft al de hele middag als een zonnetje gedraaid. Ik weet nog niet of de USB-poorten het doen, want de muis wordt opgeladen. Anders openen ik wel een nieuw topic. Bedankt voor je hulp!
Fijne avond,
Denise

Hoi codGmer en alle andere lezers,
Helaas, de laptop kan nu alleen nog in Veilige modus werken. Als het normaal wordt opgestart, krijgt ik wel het bureaublad te zien, maar de icoontjes op het blad en de werkbalk onderin verschijnen niet. Er wordt dus niets meer getoond. Als ik naar de Niet-actieve systeemprocessen kijk, staat deze heel hoog, tot wel 98%.
Ook maakt de computer een raar piepgeluid als ik in normale modus op Control Alt Delete druk. En om het helemaal mooi te maken, kan de laptop ook nog vervaarlijk kraken door de speakertjes heen en houdt de USB-poort waar de muis inzit er ook spontaan mee op. De touchpad muis werkt dan nog wel. Ik begrijp er niets van. Zou het aan de nieuwe versie van Avast kunnen liggen??
Ben een beetje ten einde raad.
Hartelijke groeten,
Denise

Ik had er ook nog Malwarebytes Anti-Malware opgezet, maar dat heb ik even verwijderd om te kijken of dat de reden was dat mijn laptop steeds bevriest. Maar dat heeft niet geholpen. Ik kan alleen in Veilige modus werken. Ik zal Avast er ook even afhalen, kijken of het daar aan ligt en anders wellicht Windows er opnieuw opzetten, al weet ik niet wat de gevolgen daarvan zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan