laptop bij reparateur stuk gegaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
60
Hallo,

Er zat een cd-rom vast in m'n laptop (Dell XPS 1530 van april 2008). Dus reparatie bij bedrijf in m'n woonplaats. Krijg telefoontje dat de cd-rom er uit is maar dat het scherm het niet meer doet :confused: :mad:

Waarschijnlijk backlight of iets met moederbord of VGA connector. De laptop kan niet meer door het bedrijf worden gerepareerd. Blijkt een moeilijke reparatie en het onderzoek is lastig (dus kostbaar).

Heeft iemand ervaring hier mee? De laptop is dus kapot gegaan onder de verantwoordelijkheid van de reparateur. Waar sta ik juridisch? Ik begrijp wel dat dit niet door het bedrijf expres is gedaan. Maar nu heb ik een kapotte laptop! Of repareren of een nieuwe?

Heb dus wat (juridisch) advies nodig. Bedankt, groet.
 
Reparateur aansprakelijk stellen.
Je zult wel moeten kunnen bewijzen dat het scherm het nog wel deed toen je je laptop ter reparatie aanbood.

Tardis
 
Please vertel me dat je eerst foto's hebt gemaakt en hebt gefilmd dat ie het nog deed:shocked::shocked::shocked::shocked::shocked:. Anders sta je machteloos:eek::(:confused:.
 
Hallo

Mits dit een officieel herkende reparatiedienst is , zullen die mannen wel hiervoor verzekerd zijn.

Ook uw eigen familiale verzekering kan hier vermoedelijk wel tussenbeide komen.

Het zou mij echter heel sterk verwonderen , dat deze tijdens het vervangen van de drive , of het gebruik van de emergency eject is gesneuveld.

Dit model is bekend , als hij te lang te heet is geweest (stofophoping in de heatpiperadiator) , dat de g.p.u. loskomt van het motherboard.

Ik vermoed , dat deze reeds gedeeltelijk was losgekomen , maar dat het manipuleren van de laptop (verhuis naar die firma , etc ... ) de uiteindelijk doodsteek voor deze laptop was.

De economische waarde van de laptop is/zal niet veel zijn.

Peter
 
"Please vertel me dat je eerst foto's hebt gemaakt en hebt gefilmd dat ie het nog deed. Anders sta je machteloos"
"Mits dit een officieel herkende reparatiedienst is , zullen die mannen wel hiervoor verzekerd zijn.

Ook uw eigen familiale verzekering kan hier vermoedelijk wel tussenbeide komen.

Het zou mij echter heel sterk verwonderen , dat deze tijdens het vervangen van de drive , of het gebruik van de emergency eject is gesneuveld.

Dit model is bekend , als hij te lang te heet is geweest (stofophoping in de heatpiperadiator) , dat de g.p.u. loskomt van het motherboard.

Ik vermoed , dat deze reeds gedeeltelijk was losgekomen , maar dat het manipuleren van de laptop (verhuis naar die firma , etc ... ) de uiteindelijk doodsteek voor deze laptop was.

De economische waarde van de laptop is/zal niet veel zijn.

Peter"


Bedankt voor de reactie! Nee, natuurlijk heb ik geen foto's of iets dergelijks gemaakt. Daar sta je niet bij stil. Het bedrijf (éénmanszaak) zei dat het euvel met de cd-rom makkelijk te verhelpen zou zijn. En dat was ook zo. Alleen het beeldscherm deed het daarna niet meer. Dat wil zeggen dat je alleen het beeld kan zien als je er een zaklamp op schijnt. Heeft te waarschijnlijk met backlight of iets dergelijks te maken. Volgens mij hoef ik niet te bewijzen dat de laptop het niet deed bij het aanbieden ervan. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
 
Hallo

"Alleen het beeldscherm deed het daarna niet meer. Dat wil zeggen dat je alleen het beeld kan zien als je er een zaklamp op schijnt. Heeft te waarschijnlijk met backlight of iets dergelijks te maken."

Dit heeft inderdaad slechts te maken met de backlight lamp of invertor.

Voor hetzelfde geld is enkel de s.m.d. zekering op het invertorprintje defekt , en kost enkele eurocenten.


Ik ging uit van een ernstig (worst case scenario) defekt uit , mits er melding was van o.a.:

"De laptop kan niet meer door het bedrijf worden gerepareerd"


Een backlight invertor vervangen is niet moeilijk , eventueel een backlight lamp vervangen is iets meer werk , maar zou voor een hersteldienst zeker niet onoverkomelijk moeten/mogen zijn.

Beide zijn niet echt duur :

http://www.benl.ebay.be/itm/ORIGINA...ther_Computing_Networking&hash=item3f18490199

http://www.benl.ebay.be/itm/NEON-CC...46?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item27bf39e032

Uiteraard eerst controleren of betrokken stukken inderdaad 100% compatibel zijn voor uw latop.

Na de rest v/h verhaal te hebben gelezen , heb ik toch ook mijn bedenkingen over de aanwezige technische kennis van deze "hersteldienst"

Peter
 
opgelost

Hallo

"Alleen het beeldscherm deed het daarna niet meer. Dat wil zeggen dat je alleen het beeld kan zien als je er een zaklamp op schijnt. Heeft te waarschijnlijk met backlight of iets dergelijks te maken."

Dit heeft inderdaad slechts te maken met de backlight lamp of invertor.

Voor hetzelfde geld is enkel de s.m.d. zekering op het invertorprintje defekt , en kost enkele eurocenten.


Ik ging uit van een ernstig (worst case scenario) defekt uit , mits er melding was van o.a.:

"De laptop kan niet meer door het bedrijf worden gerepareerd"


Een backlight invertor vervangen is niet moeilijk , eventueel een backlight lamp vervangen is iets meer werk , maar zou voor een hersteldienst zeker niet onoverkomelijk moeten/mogen zijn.

Beide zijn niet echt duur :

http://www.benl.ebay.be/itm/ORIGINA...ther_Computing_Networking&hash=item3f18490199

http://www.benl.ebay.be/itm/NEON-CC...46?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item27bf39e032

Uiteraard eerst controleren of betrokken stukken inderdaad 100% compatibel zijn voor uw latop.

Na de rest v/h verhaal te hebben gelezen , heb ik toch ook mijn bedenkingen over de aanwezige technische kennis van deze "hersteldienst"

Peter

Bedankt allemaal. Het is opgelost.

Ik ben tot tevredenheid van beiden tot de aankoop van een nieuwe laptop met betere kwalificaties gekomen. De cd/dvd rom was immers stuk en diende vervangen te worden. Het bedrijf heeft een nieuwe laptop van HP aangeboden voor hun rekening. Ik heb zelf aangeboden het bedrag van de reparatie bij te dragen. Opgelost tot beider tevredenheid. :)

Bedankt voor de hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan