Laptop BIOS wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

USBSTICK

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Beste leden.
ik heb een laptop van het merk MEDION AKOYA, MD99330 model (E1318T Notebook).

Ik heb sinds kort besloten om de harde schijf te veranderen naar een ssd schijf zodat de laptop sneller zal zijn. Bij het inbouwen van de nieuwe harde schijf krijg ik de laptop niet meer aan de praat. wil alleen starten op het netwerk krijg deze melding te zien. EFI NETWERK 0 for IPv4 (0C-54-A5-FD-D3-57) boot failed.

verder doet die niks en kan je niks doen

als ik in het bios wil komen vraag die om een bios password dat ik niet weet. tot zover ik weet heb ik het bios nooit gebruikt.

Als ik de oude hardeschijf terug blijft probleem ook bestaan. iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Hoi,
Zoals ik begrepen heb geraak je ook niet tijdens het opstarten met F2 (of dergelijke,naargelang type computer) in de bios.Normaal gezien als je dan alle stroom erafhaalt (ook batterij) en nadien peuter je het kleine platte batterijtje uit het moederbord voor +- 10 sec, normaal gezien wordt bios gereset.
Succes

heb het baterijtje eruit gehaald. Heeft zelf 1 dag zonder baterij en accu gezeten. maar blijft hetzelfde doen.

Bedoel je nu echt het kleine platte batterijtje op het moederbord (zoals in een horloge)? De gewone accu en stroom die haal je eraf omdat prutsen aan een moederbord met stroom erop is not done zoals je wellicht wel weet.

Bedoel je nu echt het kleine platte batterijtje op het moederbord (zoals in een horloge)?
Nou, het batterijtje in mijn horloge is een stuk kleiner als die Lithium-cel die op het moederbord zit hoor, anders heb je een kruiwagen nodig om je horloge mee te nemen..:p:cool:
We praten hier over een laptop en waarschijnlijk zit het BIOS-wachtwoord in een eprom, in dat geval helpt de batterij eruit halen niet.

Via 1 van de F-toetsen moet je wel in het bootmenu of de BIOS kunnen komen, maar het is vreemd dat met de oude HDD ( waar neem ik aan niks mee gebeurd is ? ) hij dezelfde melding geeft.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk ( doch niet onmogelijk ) dat een BIOS-instelling wijzigt bij het wisselen van HDD / SSD...:shocked:

laptop heb ik iets van 6 maanden geleden gekocht via mp. Doet het prima. Heeft ook goed gewerkt met de vorige harde schijf.

a. Als Enter niet werkt dan heeft de vorige eigenaar een BIOS wachtwoord ingesteld. Ga dus bij hem eens navragen. Weet hij niets, dan inderdaad eens met Medion contact opnemen of zij iets weten over hoe het BIOS wachtwoord eraf te halen.
b. Wel apart is dat zelfs het terugbouwen van de goedwerkende harde schijf oplevert dat je (nu) een BIOS wachtwoord moet ingeven. Zou betekenen dat elke wijziging in je systeem via de BIOS moet worden 'goedgekeurd'.

Overigens is het nogal een misser dat je niet meteen gemeld had dat de laptop tweedehands is gekocht (zie a.) O.b.v. je startposting was ik uitgegaan van een (op het moment van aanschaf) nieuwe laptop, niet een gebruikte.

Tijs.

Is Hirens Boot-CD alleen voor softwarematige wachtwoorden die op een media worden opgeslagen i.p.v ROM-chips?

Inderdaad. De BIOS zit in een E-Prom. In principe zou je kunnen het wachtwoord eraf halen door de bios softwared te vinden en om te zetten naar hexadecimaal, E-prom wissen in een universele programmer, en dan de versie bios schrijven. Maar dat is te moeilijk voor onze TS xD

nee, aangezien ik geen bon heb of de eerste eigenaar ben. Bovendien heb ik de laptop open gemaakt i.v.m. het baterijtje.

Support voor jouw apparaat: hier
Handleiding: hier

Ik kan nergens uithalen welk type bios er in zit etc.

Zo even wat standaard BIOS wachtwoorden van Internet geplukt. Gebaseerd op oude Medions, dus kans dat het werkt is niet groot, maar proberen kan altijd. :)
Hopelijk ben je een Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbord, zoals standaard in NL wordt gebruikt. De volgende wachtwoorden kun je proberen:
am8888egh
am8888egc
am8888eg

Lukt/werkt dit niet, dan zou ik toch nog eens met de vorige eigenaar gaan praten of anders de Medion helpdesk consulteren. Lijkt me niet dat je met het vervangen van een BIOS batterij het recht op garantie/support verspeelt.

Tijs.

zal teveel gaan kosten is het niet waard voor.

Is er een mogelijkheid om via het netwerk in de laptop te installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan