Laptop blaast soms erg hard

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRichard

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik heb een HP Pavilion DV7 2250ED laptop, je hoort hem constant blazen, onder allen internet blaast hij wel, maar voor mij nog onder de grens niet storend, maar wil ik een game draaien, die mijn laptop aan kan, en net niet tot de grens getrokken word, maar wel bijna, gaat hij hard blazen, als ik het spel afsluit blaast hij minimaal 10 minuten na, mijn vermoede is dat alles hier harde moet werken, en meer koeling nodig heeft, het niet goed krijgt. Nu lees ik allemaal over klepjes en weet ik het allemaal, maar vind het zelf geen fijn idee om er in te zitten. Ook als het heel warm is in mijn kamer (plat dak, zonsondergang word het hier benauwd) en normaal tot minimaal gebruik van m'n laptop zit hij ook hard te werken. Maar dat lijkt mij wel logies dat hij harder moet werken onder die omstandigheden. Maar toen ik m'n laptop net had, blaast hij niet zo, ook niet toen er 2 luchtgaten geblokkeerd werden door mijn knieën.

Meerdere opties...
Ga eens met de stofzuiger langs alle gaten en sleuven die je in de laptop ziet (stof kan een oorzaak zijn)

Druk op CTRL + SHIFT + Esc en kijk of er geen processen draaien die veel CPU vragen...

Meerdere opties...
Ga eens met de stofzuiger langs alle gaten en sleuven die je in de laptop ziet (stof kan een oorzaak zijn)

Druk op CTRL + SHIFT + Esc en kijk of er geen processen draaien die veel CPU vragen...

Let op, het volgende is op het moment van schijven.
139 processen, CPU gebruik gemiddeld 10%
Veel processen vragen 0(?). Wat draait, vraagt gemiddeld 2%

Maar blaast wel, maar niet hard. Kamer temperaturen wat boven gemiddeld. Volgens een temperatuurmeter (wat ik niet vertrouw) is het 31 graden.

Laatst bewerkt:
139 processen is echt verschrikkelijk veel.... maar 2% CPU kan die warmte niet veroorzaken, 10% is wel wat lastig in "idle". Lijkt dan toch een ventilatieprobleem, stof.
Heb je (bijvoorbeeld met Malwarebytes) al gescand op "ongenoegen" dat CPU tijd vreet?

Hallo

Hoe je een laptop eenvoudig zuiver en stofvrij maakt staat hier uitgelegd :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Als je dit op regelmatige basis doet , is dit +/- 2 min werk.

De eerste keer is het uiteraard een beetje zoekwerk , zeker als je hierin geen ervaring hebt.

Het belangrijkste is : (tegen de normale richting v/d airflow in , en ... ventilator blokkeren)

Peter

Zoals ik zij, vind ik het niet fijn dat ik in mn laptop gaat zitten.

Hallo

"Zoals ik zij, vind ik het niet fijn dat ik in mn laptop gaat zitten. "

Blijkbaar/jammerlijk genoeg voor u , heb je niet goed/veel te vluchtig mijn antwoord gelezen ....

Zo snel uit mijn antwoord gecopieerd :

"Bijna alle laptops kun je zuiver maken zonder deze te openen , en kost slechts enkele minuten werk."

Uiteraard beslis je zelf wat je doet met de geleverde tips/info ... :o

Het voortijdig sneuvelen van dit model laptop door stofophoping (oververhitting) is de reden dat ik u er attent op maak.

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan