Laptop blijft hangen bij bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben12

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2013
Hallo,

Mijn dell latitude d610 blijf hangen bij dell.
Bios versie type: BIOS Revision A06
RAM: 1GB
Processor: Intel Inside Centrino Mobile Technology
HDD: 30GB
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

ruben12

Na een default load in de bios nog het zelfde?

Ik kom helemaal niet in de bios ik stuur nog wel een foto.

Laatst bewerkt:
@jackall : ik ben niet echt een voorstander van biosdefaults, zéker niet met hele grote OEM boys als Dell. De kans dat die het BIOS van hun machines getweakt hebben naar bepaalde OEM hardware in hun behuizing is volgens mij ver boven de 50%. Door een default activering maak je als user dan mogelijk meer kapot / instabieler dan dat het oplost.

In het specifieke geval van ruben12 zou mijn advies luiden : morgen de telefoon pakken en even Dell bellen.

gast0225, denk dat dell voor deze laptop geen ondersteuning meer bied, is alweer een jaartje of 7-8 oud.
Ik heb dezelfde lappie hier staan. En ervaar geen problemen met mijn gedane voorstel.

Zouden het dan zulke commerciële 'huf***s' zijn dat op een algemene vraag over 'what to do' bij een probleem als TS heeft, niet een 1e troubleshoot oplossinkje geboden zou gaan worden?

Daarnaast denk ik dat wij het niet eens gaan worden over de defaultknop in het bios. Ik heb zo links en rechts al wat machientjes gehad waaronder ooit een Gateway2000 en ook een Dell. Bij één van die twee, ik weet niet meer welke, waren iig de geheugensettings handmatig getweakt om het 800 geheugen op te vijzelen naar ...? Zo waren er hier en daar nog wat andere tweakjes zoals bijv. de Raid0 die ik in één van de machines had. Als je het bios bij een Raid0 machine naar default terugzet, tja, dán ben je dubbel gestikt en genaaid, dan start de machine helemaal nooit meer op totdat je de Raid0 weer in ere hebt hersteld.

Lees her en der ook iets over evt. losgeraakte attributen zoals hd(slecht contact), cd/dvd/ memory enz.
Al dit soort zaken kunnen ook leiden tot een bios halt.
Als je in je bios de quickbootfunctie aan hebt staan zie je niet de post voorbij komen en kan je dus daaruit ook niet herleiden waarom de bios een halt is toegeroepen.

Haal alles er eens uit, en start nog eens met een zo minimaal mogelijk geheugen. Start je bios nu wel door en/of kom je er dan wel in?

Aardige opties, vooral die van die schroevendraaier om sluiting te maken...................
Gelet op de dag van de week, (zondag) en het feit dat over slechts 13 uurtjes de Dell Helpdesk (misschien) een passende oplossing biedt, ...........................................

Ik schreef niet voor niks...: Als je wat doet... eigen risico.... ;)
Je moet wel weten wat je doet...

PS: Als Dell helpdesk niets meer wil.... mss wel zo een leverancier (waar ik zelf goede ervaringen mee heb)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan