Laptop blijft hangen met linksys.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jukke

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Berichten
38
Hoi,

Op mijn laptop wil ik een draadloze internet verbinding daarom naar de winkel en een notebook adapter gekocht van Linksys( WPC54G), dit omdat ik de draadloze router van Linksys (Wireless-G ADSL) ook al had kon niet misgaan dacht ik.
Nu is het volgende aan de hand zodra ik de notebook adapter in mijn laptop stop heb ik meteen verbinding en een zeer goede en snelle verbinding maar na ongeveer een minuut (soms zelfs nog veel korter) blijft mijn systeem hangen en kan ik onderanderen de muis niet meer gebruiken ook het toetsenbord werkt niet meer.
Ik kan dan alleen maar verder als ik de laptop een harde reset geef.

Wie kan mij helpen?
Ik heb mijn systeem al opnieuw geinstalleerd maar zonder succes.

Ik heb een laptop met pentium 4 processor( 3.06GHz),
intern geheugen, 120GB 7200rpm HDD en 128MB nVIDIA Geforce FX Go5600.

Groet Jukke
 
Merkwaardig.

Werkte je voorheen op een andere manier draadloos met de Linksys ?
 
Ik had in mijn pc een Wireless-G PCI Card( WMP54G) ook van Linksys zitten, werkt perfect.

Groet Jukke
 
Kijk eens even of het helpt als je de wireless zero binnen XP uitzet (start/configuratie/systeembeheer/services).
Heb je wel de clientsoftware geinstalleerd ?
 
Ik heb het geprobeerd om de wireless binnen xp uit te zetten en het zag er hoopvol uit .
Er was verbinding met internet en zeer snel, dat had ik nog niet eerder gehad maar na een paar minuten bleef de laptop toch weer hangen.
De clientsoftware had ik geinstalleerd voordat ik gebruik ging maken van de wireless notebook adapter.
Ik heb ook al geprobeerd om het zonder de clientsoftware te gebruiken maar dan blijft hij meteen hangen dus dat schiet niet echt op.
Wat ik ook heb geprobeerd is om de laatste update van de clientsoftware te installeren maar het probleem blijft het zelfde.
Ik weet het echt niet meer.

Groet Jukke
 
Werk je met SP2 en doet het probleem zich voor bij het downloaden ?
Probeer eens even met je netwerkkabel te werken aangesloten op je Linksys.Heb je dan ook uitval ?

Wat voor modem/router zit er voor de Linksys ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan