Laptop blijft hangen vóór het Windows scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

indri

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Hallo,
Ik heb laatst iets gedaan waarvan ik erge spijt heb: Ik heb een torrent met Windows 7 gedownload (W7 is echt fantastisch... jammer dat die van mij illegaal was...). Dit werkte, maar na een paar dagen zag ik dat mijn windows nog niet geactiveerd was. Dit deed ik: Ik drukte op de activator die met de torrent mee kwam, klikte op Acer, toen Install Cracks... Dat was dom.

Oke, dus daarna deed mijn computer dit: Hij sloot af, toen stond er dat hij 1 van 1 Windows update installeerde, toen die klaar was ging de laptop uit.

Toen ik hem weer opstartte zag ik het Acer scherm, maar daarna zag ik dat streepje: _ in een zwart scherm knipperen, net als meestal, maar dan maar een paar seconden... En ja, daar deed hij niets meer? Hij blijft op het streepje hangen en je hoord dat de hardeschijf draait en dat de computer actief is.
Als ik op toetsen druk in het Acer scherm, valt de laptop uit na een paar tellen in het streepjes scherm...

Ik weet dat jullie geen mensen die illegale torrents downloaden helpen, maar alstjeblief... De laptop is van mijn vader en ik heb hem verpest...

hoeft niet perse met de windows te maken hebben waar je hem weg hebt..
kan wel natuurlijk..

ik denk zelf dat het fout gegaan is tijdens het updaten en dat hij windows dus niet goed kan lezen.

beste manier hierbij is om gewoon windows opnieuw te instaleren..
dus cd erin stoppen computer aan (of computer aan cd erin computer uit en weer aan)
en dan start hij als het goed is *90%* van de gevallen wel op vanaf de cd

Regel nummer 1 in computerbeheer: if it ain't broken, don't fix it.

Voorgaande, legale, versie van Windows werkte namelijk wel, neem ik aan? Probeer eens te booten vanaf de installatie-cd van windows (ja, die illegale). Werkt dat? Probeer dan de installatie te herstellen.
Als dat is gelukt, en voor zover je dat nog niet gedaan hebt, stel dat allereest alle data veilig, voordat je iets anders gaat doen. Dus eerst een backup maken van alle documenten, foto's, fimpjes en wat je nog maar meer wilt bewaren.

Vervolgens gewoon weer een legale versie van Windows installeren. Scheelt een boel ellende. Waarom moet je trouwens zo nodig Windows 7? Wat was er mis met Vista of XP?

Wil je echt Windows 7 hebben, koop er dan gewoon eentje. Voor € 115,- heb je Windows Home Premium Upgrade, die je kan gebruiken om vanuit een bestaande installatie XP ef Vista te upgraden naar W7.
Wil je een full verseon, kost je dat ongeveer € 200,-

Ik heb ondertussen al uitgevonden hoe ik in de setup van de illegale Windows 7 cd kom: F12 en dan CD/DVD ofzo kiezen, dan zegt hij dit: Druk op een toets om de computer vanaf een CD of DVD op te starten. Als ik daar ben, wat moet ik dan doen?

Volgens mij heb ik trouwens nog een backup van de laptop voordat ik W7 installeerde.

Ik vind Vista niet snel genoeg, en wou de nieuwe uitproberen, die inderdaad een stuk sneller is.

Even voor de duidelijkheid: Na de install van W7 deed hij het, en goed. Maar pas na het activeren (in ieder geval dat dacht ik) ging het mis.

Tot nu toe heb ik 1 oplossing: Windows 7 als een clean install instaleren. Zijn er andere mogelijkheden?

De systeemherstel punten zijn gewist door een fantastische computercleaner die ik gedownload heb, fantastisch!!! Dus die kan ik nu ook niet meer gebruiken, wat eigenlijk wel had gekunt!

Regel nummer 1 in computerbeheer: if it ain't broken, don't fix it.

daar heb je gelijk in behalve als het boven je petje gaat en te tijdrovend is :D

tja een clean instal is het makkelijkste maar dan ben je dus wel je data kwijt..
of je moet een herstel doen dat kun je ook in dat menu doen..

als je daar een toets indrukt kun je windows instaleren of herstellen
meestal wordt gevraagd wat je wil doen esc om te instaleren.
... om te herstellen
en dan heb je nog afsluiten geloof ik.

je kan hem proberen te herstellen en kijken of dat werkt.
als je op instaleren drukt dan krijg je de voorwaarden druk je f8
dan krijg je menu met je schijven kun je partities indelen.

ik neem meestal 75gb voor windows 7..
zit je nooit echt met problemen verder is het gewoon partities indelen.
je windows instaleren op de c schijf *welke grote dan ook zou sowiezo meer dan 40gb nemen*

mocht je dingen instaleren op je c schijf kun je ook zeggen maak gewoon 1 schijf met alle data erop..

Laatst bewerkt:
Ik heb een idee, maar ik kan het nu nog niet doen, dat kan pas vanaf donderdag, dan heb ik vakantie :eek:

Oke dit is het: We hebben externe USB hardeschijf (1TB), mijn laptop heeft maar 160GB, er is zo'n 80% van de USB hardeschijf vrij, dus ik kan makkelijk de laptop's C hardeschijf kopieëren naar de USB. En dan kan ik een clear install verrichten, en alle files die van mij zijn terugzetten. (Bij dat Windows install scherm staat zoek zelf naar apparaten, daar kan je ook gewoon kopieëren heb ik gevonden!)
Zo raak ik dus niets kwijt wat ik niet zo maar op nieuw kan installeren.
Gaat dit werken?

Laatst bewerkt:
Gewoon je belangrijke data op USB stick (fotos, documenten...). Dit kan met een linux live cd. Dan w7 herinstalleren

Ik heb een idee, maar ik kan het nu nog niet doen, dat kan pas vanaf donderdag, dan heb ik vakantie :eek:

Oke dit is het: We hebben externe USB hardeschijf (1TB), mijn laptop heeft maar 160GB, er is zo'n 80% van de USB hardeschijf vrij, dus ik kan makkelijk de laptop's C hardeschijf kopieëren naar de USB. En dan kan ik een clear install verrichten, en alle files die van mij zijn terugzetten. (Bij dat Windows install scherm staat zoek zelf naar apparaten, daar kan je ook gewoon kopieëren heb ik gevonden!)
Zo raak ik dus niets kwijt wat ik niet zo maar op nieuw kan installeren.
Gaat dit werken?

ja indien je in windows kan komen of indien je je belangrijke gegevens over kan kopieren kun je ze later zo terug zetten :)

en zoals al gezegd werd het kan ook met een linux cd of iets anders wat je zo kan booten (opstarten) vanaf cd/usb zodat je via daar je gegevens terug kan zetten..

GELUKT!!!

Oké, uiteindelijk was het helemaal niet nodig een back-up te maken.
Oké hier is wat ik gedaan heb: Mijn vader heeft aan een ICT-student gevraagd of hij aan Windows 7 kon komen, dat kon hij. Ik het heel de laptop dus eerst gekopieerd naar de USB-hardeschijf We hebben W7 geïnstalleerd, m'n vader heeft iets gedaan waardoor hij legaal kon worden geactiveerd.
Uiteindelijk was het niet nodig de backup te maken: Aan het eind van de installatie stond dat hij -in tegenstelling tot voor het installeren: ''Hierdoor worden uw oude bestanden verwijderd''.- dat alle bestanden werden behouden.

In ieder geval: Mijn laptop doet het, ik heb alle bestanden en het werkt perfect!

Ik heb nu zo'n 40 GB aan onnodige bestanden op mijn laptop. -Deze heb ik ook al gekopieerd naar de backupschijf-
Hoe haal ik de map op mijn laptop weg? Alle oude bestanden zitten dus in een map die ik niet kan weghalen, maar wat ik wel wil.

Hij geeft een error dat ik de machtigingen van SYSTEM moet hebben ofzo? Wat moet ik doen?

je bedoelt je systeem schoonvegen?

Nee, ik bedoel hoe haal ik de map weg.

Nadat ik de map selecteer, op delete druk en een paar minuten wacht:
n5fxps.png

Laatst bewerkt:
Opgelost!
Naar de OudeWindows map, eigenschappen; Beveiliging; Geavanceerd; Eigenaar en dan SYSTEM veranderen in de computernaam.

De bovenstaande informatie klopt niet: Geeft hetzelfde effect, maar veranderd SYSTEM de naam (Rutger, Administrators, etc.)

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen? ik heb op dit moment nog 10 GB aan harde schijf op mijn laptop over, en ik vind het gevoel dat ik moet uitkijken wat ik allemaal op mijn laptop zet niet fijn.
Of moet ik een nieuw topic maken (dit gaat van de titel af...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan