Laptop blijft op zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSch

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Hallo iedereen,

ik liet vandaag mijn laptop vallen. Hij deed het toen nog wel, totdat op een gegeven moment het scherm uitviel. Sindsdien is het met niet meer gelukt om het scherm aan te krijgen. Als je de laptop aanzet hoor je hem opstarten en het scherm verandert van donkerzwart naar lichtzwart. En op dat lichtzwarte blijft ie hangen. De lampjes branden wel alleen als ik op caps of num lock duw, gaat er geen lampje aan of uit. Ook als ik mijn laptop op een extern scherm aansluit gebeurt er niets.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Batterij eruit, dan aan/uit knop 30sec induwen en daarna weer aan proberen te zetten;
- Harde schijf eruit;
- Moederbord eruit;
- RAM eruit.

Geen van deze dingen hebben geholpen dus daarom dat ik hier nog om hulp vraag :). De laptop is iets meer dan een jaar oud, garantie is (hoe kan het ook anders) net 2 weken verlopen. Het gaat om de ASUS F501A.

Mvg,

Steven.

Maak 'm nogmaals open en check de videokaartbevestigingen en overige aansluitingen nogmaals.

Je hebt hoe dan ook minimaal 2 jaar garantie (Europese wetgeving), echter gaat dit natuurlijk niet op wanneer je de laptop laat vallen. (tevens heb je de laptop al uit elkaar gehaald blijkbaar, dan is je garantie ook weg)

Krijg je nog wel beeld als je hem aansluit op een monitor? Zo ja, dan is misschien enkel het scherm kapot.

De videokaart zit ingebouwd in het moederbord als het goed is dus daar zit geen losse aansluiting voor (correct me if i'm wrong).
En nee ik krijg ook geen beeld als ik de laptop op een monitor aansluit.

Ja dat gevoel had ik al haha, maar kon het altijd proberen om hier nog om hulp te vragen ;).

Gelet op je ervaringen met wat er gebeurt, lijkt het alsof het moederbordje naar de moederbordenhemel is opgestegen.

Je hebt een laptop waar je geen extra scherm aan kunt hangen? Dus je hebt geen VGA of HDMI aansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan