laptop blijft opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubinho011

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
5
Ik heb zojuist alcohol120% geinstalleerd, en tijdens de installatie kreeg ik een blauw scherm en startte mijn laptop zich ineens opnieuw op. Vervolgens kwam er in beeld: apparaatstuurprogramma installeren en dan: plug and play bios extension, in mappen met voorgeconfigureerde stuurprogramma's zoeken. Na ong. 5sec kreeg ik weer het blauwe scherm en start hij zich weer opnieuw op. Dit maal deed ik het in veilige modus, maar dan haalt die windows niet eens. Ook dan krijg ik een blauw scherm alleen dit keer met een tekst, die is alleen maar 1sec in beeld waardoor het niet te lezen is. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik maak gebruik van windows vista.
 
Je hebt waarschijnlijk een prog geinstalleerd dat niet compatibel is met vista . in xp kun ook opstarten met de laatst gekende WERKENDE installatie . ik weet niet of dat gaat met vista maar je kan het eens proberen
 
dat zal het inderdaad weleens kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe je de pc op die manier opstart. Ik heb namelijk maar 3sec de tijd om iets te doen en dan komt dat blauwe scherm al in beeld. ctrl+alt+del kan ik wel doen, en dan zeg ik opnieuw opstarten, maar tegen de tijd dat hij hem opnieuw opstart heb ik alweer blauw beeld.
 
heel in begin van het opstarten kontroleerd hij de hardware . Ik vermoed dat hij daar een fout vind waarschijnlijk veroorzaakt door het installeren van het prog .Het prog dat jij hebt geinstalleerd is een schrijfprog dus denk ik aan de cd/dvd schrijvers . Je kan eens proberen om deze allemaal los te koppelen en daarna op te starten
succes !!
 
dit klinkt misschien wat ver gezocht maar als ik het goed begrijp geraak je tijdens het opstarten niet tot het punt waar je in veilige modus enz kunt kiezen. daarom denk ik dat het een hardware prob is veroorzaakt door het installeren van een slecht prog . dus alles uittrekken wat je niet nodig hebt dan zal hij ver verder lopen en dan het progje er afgooien
 
Ik kan wel kiezen in het opstarten van veilige modus, maar dan krijg je hetzelfde als wannneer ik hem op de normale manier opstart. Hij raakt tot het begin van het windowsscherm en dan komt er een blauw scherm, alleen bij de veilige modus staat er in dit blauwe scherm ook een tekst die alleen zo kort in beeld is dat het niet is te lezen. Ik kom steeds tot in windows, maar dan begint hij het het zoeken naar stuurprogramma's en dan gaat het mis.
Ik hoorde ook al dat wanneer ik mijn vista dvd erin doe dat ik dan zal kunnen kiezen uit opnieuw opstarten op de manier zoals de instellingen waren toen hij het nog deed. Denk dat ik dat dit weekend ga proberen wanneer ik thuis ben en de beschikking heb over mijn vista dvd.
 
bij xp is het zo dat je als je op de toets pauze drukt het opstarten pauzeerd . als je die tekst ziet staan druk dan eens op pauze , misschien staat er iets interessant .
 
nee helaas, werkt niet. De pauze knop wel, maar hij start gewoon weer opnieuw op wanneer ik op pauze heb gedrukt in het blauwe scherm.
 
Hij werkt weer :) installatie dvd van Vista en toen C:\ opnieuw geinstalleerd.. En nu in het vervolg oppassen met programma's die niet voor vista zijn haha. Bedankt voor de reacties, mag van mij slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan