Laptop blijft opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RamonvanderValk

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2016
Berichten
6
Ik heb gisteren een update van windows 10 uitgevoerd maar gedurende de update is mn laptop uitgevallen omdat ik in de veronderstelling was dat ie aan de lader lag maar dat dus niet zo was. Als ik nu mijn laptop opstart blijft ie de hele tijd in zn opstart cyclus hangen. Na het gewone beginscherm van mijn asus laptop verschijnt er een zwart scherm waar ik wel een muis kan bewegen maar niks kan aanklikken ofzo. Na een tijdje verschijnt er een zandlopertje naast de muis en start de laptop zich weer opnieuw op.
Er stond al reeds windows 10 op mn laptop.
Ik heb al geprobeerd om het reboot menu te voor schijn te toveren via F8 maar dit geeft geen respons.

Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat?
 
Welkom bij de Helpmij.

Ik ben bang dat de mogelijkheden beperkt zijn tot slechts een paar opties:

- apparaat aan de gang brengen met externe software
- fabrieksrecovery uitvoeren en hoe je dat doet vind je in de handleiding van je machine, da's vaak bij het aanzetten een toetscombinatie indrukken en dan de recovery uitvoeren, waarbij je dus wel alles wat je zelf ooit op de machine hebt gezet, kwijt bent! Da's gelukkig geen probleem, want iedere slimme computerbezitter heeft natuurlijk een kopie van zijn bestanden op een extern medium..................
 
Laatst bewerkt:
Met een fabrieksrecovery gaan dus al mijn bestanden verloren. Nou heb k niet de meest recente versies van mijn bestanden op een ander medium staan. De bestanden kunnen ook nu niet van de harde schijf gehaald worden neem ik aan?
En voor de externe software, oorspronkelijk stond er windows 7 op mijn laptop. Ik hoop dat ik daar nog ergens de cd's van heb liggen. Kan ik dan de laptop mbv deze cd's opnieuw opstarten of moet het windows 10 zijn?
 
Laatst bewerkt:
Eerst mogelijk even wat checken : ik interpreteerde jouw vraag als zou het probleem zijn ontstaan tijdens de migratie van 7 naar 10, maar je kunt jouw probleem ook letterlijk nemen en dan bedoel je dat Win 10 er al op stond en dat je slechts een update van Win 10 aan het binnenhalen was.
Welke van de twee is het?

Enne, ik heb een regeltje tekst in mijn vorige bericht een kleurtje gegeven............. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is het simpeler, klik / klik
Maar wellicht had je al een CD of USB stick met Win 10 gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Dan zet k dat bestand dus op een usb en dan zou mn laptop weer moeten opstarten? Hoe weet ik alleen welke versie van windows 10 ik heb? K heb mijn windows 7 geupdate naar windows 10 dmv de aangeboden gratis update van windows die toen in de taakbalk verscheen waar ik mij voor aangemeld had.
 
Ik neem aan dat je weet welke Windows 7 versie je had?
Scroll dan hier even naar beneden, naar upgrade edities.

En wat je vraag over het 'redden' van bestanden betreft (was ik vergeten te beantwoorden) : bij een laptopje is het vrij eenvoudig de hdd te verwijderen. Haal 'm eruit, hang 'm in een externe behuizing die je dan middels usb aan een andere computer hangt en vervolgens kun je je bestanden veilig stellen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp tot dusver. K ga er vanmiddag mee aan de slag.
Ik kom niet verder dan dat ik windows 7 home basic of premium heb. Heb de sticker nog op mn laptop waarop ook de productkey staat. Maar of het dan om de 'N' of 'KN' versie gaat kan ik zo snel niet achterhalen.

Als het allemaal niet lukt zal ik in ieder geval eerst al mijn bestanden 'redden' dmv de voorgestelde methode
 
Is mogelijk allemaal niet nodig als je met de usb stick of cd 10 kunt herstellen. Probeer dat eerst.
 
Ik ga het ook zeker eerst proberen dmv een usb of cd win 10 te herstellen.

Moet een usb stick trouwens nog aan bepaalde eigenschappen voldoen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan