Laptop blijft vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

killforce1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Goedenmiddag,

Ik heb een laptop die steeds blijft vastlopen. De laptop is ongeveer 6 jaar oud en er stond nog steeds dezelfde windows op als bij de aanschaf.
In het begin werkte de muis nog wel maar de taakbalk en mijn documenten zaten vast. Vandaar dat ik er vanuit ging dat er wel eens een foutje in de windows zou kunnen zitten.

Daarom heb ik vandaag windows 8 op de laptop gezet, maar hij blijft nog steeds na +- 5 minuten vastlopen. Ik heb toen even op internet gekeken.
Hier kwam ik 2 opties tegen:
- De laptop heeft last van malware en loopt daarom vast
- De laptop raakt overhit en loopt daarom vast (hier in werd ook bevestigd dat hij dan na een paar minuten vastloopt en dat deze tijd altijd hetzelfde is).

Ik heb voordat ik de windows opnieuw installeerde wel virusscans gedraaid, de uitgebreide scan kon de computer niet af maken omdat hij dan vastloopt maar bij de scan op de kritieke plaatsen vond hij niets. Omdat ik windows er op nieuw heb opgezet weet ik niet of het nog veel zin heeft om malwarebytes te draaien enzovoort. Ook omdat er totaal geen tekenen zijn van malware. Ook heb ik het vermoeden dat het meer om een hardware probleem gaat.

Voor punt 2, de overhitting, heb ik een programma draaien die de warmte van de CPU meet. Deze geeft ook aan wat de min. en max. temp van de processor zou kunnen zijn. De temperatuur blijft hier constant tussen. dit punt lijkt mij dus ook uitgesloten.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke problemen en of misschien een oplossing? :confused:

Alvast bedankt!

In een bedrijf heeft een laptop na 3 tot 4 jaar een boekwaarde van € 0,00
U mag zelf raden waarom :-)
Dus een laptop van 6 jaar oud, daar is een redelijke kans dat een hardware onderdeel kapot is.
De kunst is om er achter te komen welk onderdeel en dat is vaak lastig.
Maar dan nog. Stel dat u er achter komt wat het kapotte onderdeel is.....na een maand is er een ander onderdeel dat kapot gaat.

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zal het doorgeven aan de persoon van wie de laptop is.
Om uit te testen welk onderdeel t is zit ook nog best veel werk in lijkt mij. Dus de aanschaf van een nieuwe lijkt mij noodzakelijk

Met vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan